Ekologija u školama: koliko deca znaju o zaštiti prirode?

Iako često čujemo da je ekologija nauka budućnosti, činjenica je da je već postala nauka sadašnjosti. Razgovarali smo sa učenicima i predavačima Osnovne škole „Lazar Savatić” u Zemunu o tome koliko je ekologija zastupljena u školskim aktivnostima i da li bi mogla da postane poseban predmet.

U školi „Lazar Savatić" navode da organizuju veliki broj projekata koji se odnose na zaštitu životne sredine, među kojima su projekat „Put papira", tematske posete nacionalnim parkovima, kvizovi, radionice o reciklaži, posebna predavanja...

Ivona Alivojvodić, učenica trećeg razreda, kaže da su sa nastavnicima pravili knjigu manje poznatih ugroženih životinja. Među njima navodi beluge ‒ bele kitove i vrstu lemura sa Madagaskara pod imenom „aj-aj".

„Škola organizuje brojne vannastavne aktivnosti i ja sam učestvovala u nekima od njih. Bavili smo se reciklažom, sakupljali plastiku, čepove, papir...", rekla nam je Lana Kočović, učenica četvrtog razreda.

Učiteljica Nada Blagojević objašnjava da učenici mlađih razreda dobijaju informacije o ekologiji kroz predmete svet oko nas i priroda i društvo, a kasnije, i kroz biologiju. U školi postoji i izborni predmet čuvari prirode, a o ekologiji se, kaže, govori i na časovima razrednog starešine i časovima slobodnih aktivnosti. Ona smatra da bi dodatni predmet bio veliko opterećenje za učenike mlađih razreda.

Pored školskih aktivnosti iz oblasti ekologije, neophodna je i saradnja sa roditeljima. „Uloga roditelja je takođe značajna, i to u radu sa decom od najmlađeg uzrasta. Treba i u porodici učiti decu kako da se ponašaju prema prirodi i kako da je čuvaju", naglašava učiteljica.

„U osmom razredu kroz biologiju posvećujemo celu godinu ekologiji, mislim da bi trebalo što više da se posvetimo toj temi, a posebno je važno da se utiče na mlađu decu kako bi se kod njih stvorio osećaj da ne treba da zagađuju prirodu", smatra Iva Milić, učenica osmog razreda.

Žarko Petrović, nastavnik građanskog vaspitanja, rekao je za RTS da taj predmet govori o pravima, ali i obavezama, u koje svakako spada i zaštita životne sredine. „Važno je da deca razumeju pojave i procese u tom domenu i da imaju ispravan odnos prema svojoj okolini, a mi se trudimo da oni to prihvate i usvoje na pravi način", rekao je Petrović.

Profesorka biologije Aleksandra Lukić smatra da su deca dosta opterećena gradivom, naročito od petog razreda. Konkretan predmet posvećen ekologiji mogao bi da se zato uvede kao dodatna aktivnost koja se ne ocenjuje. „Ekologija je zastupljena u nastavi iz biologije ‒ govorimo o zaštićenim i ugroženim vrstama, staništima, deca sve to prihvataju, često i dosta emotivno. Učenici bi možda trebalo da dobiju neko konkretnije dodatno znanje o zaštiti prirode kroz angažovanje stručnijeg lica, kao samog ekologaˮ, napominje Lukićeva.

 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво