Аутоматске кочнице стандард и у Србији

Сви нови аутомобили у земљама ЕУ од следеће године мораће да буду опремљени уређајима за аутоматско успоравање и кочење, а Србија би, будући да приступа Унији, требало да прати стандарде које прихватају земље чланице, сматра Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Циљ увођења ове мере је да сензори у новим колима препознају пешака или заустављено возило, што би као крајњи резултат требало да има смањење броја погинулих на путевима у ЕУ.

Ова обавеза обухватиће и возила српског „Фијата“, сматра Окановић и каже да ако возило мора да испуњава услове да се продаје у Италији, такви исти услови би требало да буду испуњени и у Србији.

Из Комитета за саобраћај поручују да је важно да се прописи наше земље тим поводом ускладе са европским.

„Апсолутно сам за то да ми пратимо сва обавезујућа техничка решења и да не дозволимо да се у Србији производе и увозе возила 'друге категорије' квалитета“, каже Окановић.

Четрдесет држава света, предвођене Јапаном и ЕУ, постигле су јуче договор о нацрту регулативе Уједињених нација о обавезној уградњи система за аутоматско кочење у случају опасности (АЕБС) у све нове аутомобиле и лака комерцијална возила од 2020. године.

У складу са новом регулативом, која ће бити обавезна за државе које је прихвате на састанку у јуну, сва возила која се продају мораће да имају уграђену технологију која ће, уз помоћ сензора, пратити колико је близу пешак или објекат.

Тај систем, који ће се примењивати на возилима при мањим брзинама, до 60 километара на сат или мање, аутоматски ће активирати кочнице ако се судар сматра неизбежним и ако возач на време не буде реаговао.

Као земља кандидат за ЕУ, Србија има обавезу да усклађује прописе са Унијом, па и прописе у области моторних возила, подсећа Окановић.

У групи од 40 земаља, међу којима су и земље ЕУ, које ће од 2020. године опремати нове аутомобиле „аутоматским кочницама“ нису САД, Кина и Индија.

Окановић подсећа да је такође потребно да се у Србији прихвати као обавезан стандард „антиблок систем“ (АБС) за сва возила, који је већ обавеза код нас за аутобусе и камионе.

Овај стандард, каже, уводи се за опремање само нових возила.

На тржишту у Србији углавном се тргује половним аутомобилима па „аутоматске кочнице“ неће бити директан додатни трошак власницима аутомобила, рекао је Окановић.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 02. мај 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво