Читај ми!

Да ли ће Бајден забранити кинеске електричне аутомобиле – захуктали трговински рат Вашингтона и Пекинга

Председник САД Џозеф Бајден све чешће је суочен са захтевима да забрани или ограничи увоз кинеских електричних аутомобила. Постоји забринутост да би технологија возила снимала америчке градове и прикупљала осетљиве личне податке, наводи Бела кућа. Против кинеских компанија су и домаћи авио-превозници, уочи новембарских избора који би могли да одреде даљи ток трговинског рата са Пекингом.

Амерички сенатор из редова демократа Шерод Браун позвао је председника Сједињених Америчких Држава Џозефа Бајдена да забрани увоз кинеских електричних аутомобила на територији САД.

"Електрична возила из Кине су егзистенцијална претња националној аутомобилској индустрији. Не можемо дозволити ту превару", написао је Браун на Иксу (Твитеру). Браун је уједно и председник банкарског комитета у Сенату.

До сада је са различитих инстанци било позива да се повисе цене царине на увоз електричних возила из Кине, али ниједан представник Конгреса до сада није захтевао забрану увоза.

Бела кућа: Постоји забринутост да би кинеске камере снимале америчке градове

Бела кућа је у фебруару саопштила да ће истражити наводе да би кинески аутомобили на америчком тржишту представљали ризик по националну безбедност.

"Постоји забринутост да би технологија у кинеским возилима могла да прикупи велике количине осетљивих података о власницима и путницима. Камере и сензори могу да прикупе детаљне информације о америчкој инфраструктури, док се возила даљински могу онеспособити", навела је Бела кућа у образложењу покретања истраге.

Бајден је тада истакао да неће дозволити да кинески интереси преплаве америчко тржиште, што амерички политички аналитичари виде као део предизборне тактике уочи новембарских председничких избора у Америци

Сенатор са пословима у аутомобилској индустрији и кинеска трка са Јапаном

Кина је, како пише Би-Би-Си, највећи светски произвођач аутомобила и у трци са Јапаном да буде и највећи извозник.

Са друге стране, Браун, који у Сенату заступа интересе Охаја, послује у аутомобилској индустрији и на новембарским међуизборима покушаће да освоји четврти мандат.

Његов захтев није једини који тражи преиспитивање пословања са Кином.

Љути и авио-превозници

Највеће америчке авио-компаније затражиле су од Бајденове администрације да не одобрава нове летове између САД и Кине због, како су истакли, штетне антиконкурентске политике која их ставља у неповољан положај.

"Ако дозволимо раст кинеских авио-компанија без бриге о једнаком приступу тржишту, летови ће бити њихови, на рачун наших радника и предузећа", наводи се у заједничком саопштењу америчких авио-превозника.

Трамп, трговински рат и последице

Две највеће светске економије су у "трговинском рату" од 2018. године, када је администрација тадашњег председника Америке Доналда Трампа увела царине на кинеску робу у вредности од 360 милијарди долара.

Пекинг је узвратио са царинама у износу од 100 милијарди долара на америчке производе.

Бајден је задржао скоро све уведене тарифе, док су у 2023. години, САД од Кине пазариле робу у вредности од 427 милијарди долара, што је пад од 20 одсто.

Истовремено, амерички извоз у Кину је опао за четири одсто, на 148 милијарди долара.

уторак, 30. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво