Читај ми!

Слабе провере менталног здравља пилота

Упркос правилима која захтевају проверу менталног здравља пилота, прегледи и тестови кроз које морају да прођу нису ни довољни ни ефикасни, сматрају пилоти и стручњаци за безбедност. Тестове за менталну проверу пилоти прођу када се запошљавају, а накнадна праћења су најчешће површна.

Пад "ербаса А320" немачке компаније "Џерманвингс" на југу Француске, у коме је погинуло свих 150 путника и чланова посаде, подстакао је питања о менталном здрављу копилота, преноси Танјуг.

Француски званичници верују да је 28-годишњи копилот намерно покушао да уништи авион, који је у уторак летео од Барселоне до Дизелдорфа, навео је АП.

Америчка Федерална ваздухопловна администрација (ФАА) захтева да пилоти прођу физички преглед годишње или сваких шест месеци, у зависности од година пилота.

Међународна организација за цивилну авијацију, организација Уједињених нација која поставља светске стандарде у авијацији, такође, захтева да пилоти прођу периодичне медицинске прегледе, међу којима је и процена њиховог менталног стања.

Доктори би требало да провере пилоте на могуће менталне проблеме, али пилоти наводе да се то обично не дешава.

Капетан у једној великој америчкој авио-компанији и бивши пилот морнарице Џон Гаџински рекао је да за 29 година лекарских прегледа, никада није упитан за ментално здравље.

Пилоти су обавезни да открију постојећа физичка стања и лекове које узимају на медицинским формуларима које попуњавају за ФАА, а казне ако то не учине крећу се до 250.000 долара.

На формуларима се налазе и питања да ли је пилот депресиван или је покушао самоубиство, рекао је Гаџински.

"Да ли је то најбољи начин? Упитати момка који је ментално болестан, да ли је ментално болестан и ако каже 'не', онда, хеј, можемо да идемо?", упитао је Гаџински.

Бивши пилот "Американ Ерлајнза" Бен Кудва рекао је да на прегледима проверавају "ваше очи, уши, срце - све ствари које почињу да отказују како старите", али "не раде ништа с вашом главом".

"Ако имате 12.000 или 15.000 пилота као што има 'Американ ерлајнз' кад-тад ћете добити неког нестабилног, без обзира на то колико се трудите", рекао је Кудва.

Када се то догоди, пилоти који лете са колегом који је нестабилан "пре или касније обавестиће шефа и онда ће пилот који обавља контролу летети с њима" да види да ли постоји проблем, додао је Кудва.

У Европи постоји јединствен стадард за медицинске прегледе пилота.

"Те медицинске процене раде доктори специјализовани за здравље авијатичара... Они знају шта да траже, физички и ментално", рекао је портпарол Цивилне авијације Уједињеног краљевства Ричард Тејлор.

Стручњаци, међутим, кажу да авио-компаније обично траже од пилота да прођу тестове за проверу менталног здравља када се запошљавају, а да су накнадна праћења, након заснивања радног односа, у најбољем случају, површна, навела је америчка агенција.

Лоше безбедносне мере после 11. септембра

Околности несреће која је задесила авион "ербас А320" нису изненадиле француске пилоте, који осуђују безбедносне мере које су САД наметнуле свим авио-компанијама после терористичких напада 11. септембра 2001. године, преноси француски лист Монд.

Откад су америчке власти наметнуле нове мере безбедности којима се ограничава приступ кокпиту, нарочито блиндирана врата са безбедносним шифрама, пилоти страхују да би могло да дође до околности у каквим се у уторак срушио авион у француским Алпима, рекао је Патрик Мажисон, пилот авиона А320 у "Ер Франсу" и инструктор летења.

Нови прописи су, објашњава, обрнули логику која је важила од самих почетака ваздухопловства.

Пре 11. септембра 2001. године, безбедност путника је имала предност у односу на сигурност авиона, али су врата и безбедносни системи који су у међувремену уведени то променили, наводи Мажисон.

Генерална управа цивилног ваздухопловства подсећа да су велике авионске несреће у прошлости често биле повод за измену прописа, али напомиње да ће све зависити од резултата истраге коју спроводи Биро за истраге и анализе (БЕА). 

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 19. мај 2024.
27° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара