Читај ми!

Извлачење олупине "Коста Конкордије"

Извлачење олупине луксузног италијанског брода "Коста Конкордија", у коме су пре више од две и по године после несреће код острва Ђиљо погинуле 32 особе, почеће данас. То ће бити изузетно ризична операција с обзиром на величину зарђалог крузера.

Планирано је да се, у деликатној операцији без преседана, која би требало да траје око шест дана, брод тежак 114.500 тона подигне, а потом одвуче до бродоградилишта у којем је направљен 2006, преноси АФП.

"Најкритичнија фаза биће првог дана, када олупина буде први пут подигнута. Никада раније није покушано извлачење путничког брода те величине", каже Јужноафриканац Ник Слоун, који ће водити операцију.

Према најгорем сценарију, неки упозоравају да би олупина приликом подизања могла да се распадне, при чему би се њени трули унутрашњи делови растурили по Тосканском архипелагу.

"Реч је о 'пловећем граду' прављеном за хиљаде путника, са литрима загађивача као што су уља, детерџенти и отпадне хемикалије које се још увек налазе у његовој унутрашњости", упозорава Ђорђија Монти из еколошке организације "Гринпис", која шаље посматрачки тим да прати операцију.

Брод који се пре две и по године насукао и преврнуо, усправљен је у септембру и тренутно се, подупрт, налази на огромној подводној платформи.

Тридесет танкова који су причвршћени уз бокове брода служиће као џиновски пнеуматски систем који ће омогућити да се он подигне.

Очекује се да ће операција, коју ће пратити светски медији, почети упумпавање компресованог ваздуха у танкове како би се "Конкордија" подигла за два метра.

Бродови тегљачи би потом требало да вуку олупину 20 метара ка истоку, до места где ће бити усидрена пре него што се полако подигне за још 10 метара, како би инжењери могли да провере сваку палубу и утврде да ли има нових структурних оштећења.

Целокупан поморски саобраћај у тој зони биће блокиран током најделикатнијих фаза операције.

Експертски тим руководиће операцијом из једне контролне просторије под вођством Слоуна, који је овај подухват описао као "најизазовнији" у досадашњој каријери у којој је сличне операције спроводио на шест континената и у двема ратним зонама.

Према плану, од 20. јула "Конкордија" би требало да се вуче брзином од две наутичке миље на сат у дужини од око 240 километара ка северу, до луке Ђенова, где би требало да стигне 24. јула, уколико временски услови то дозволе.

Трошкови извлачења потонулог брода до сада су процењени на око 1,1 милијарду евра, укључујући 100 милиона евра за расходовање.

Луксузни крузер, двапут већи од "Титаника", ударио је у стену код малог острва Ђиљо у јануару 2012. након чега се насукао и преврнуо са 4.229 људи из 70 земаља.

Против капетана "Косте Конкордије" Франческа Скетина тренутно се води судски поступак под оптужбама да је изазвао бродолом и напустио брод пре него што су сви путници евакуисани.

Тело једне од жртава - индијског конобара Расела Ребела - још није нађено, а могуће је да ће његови остаци бити пронађени током извлачења олупине.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
20° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се