Око 100.000 трактора у Србији нема кабину или заштитни рам

По подацима Агенције за безбедност саобраћаја у протекле три године у несрећама у којима су учествовали трактори страдало је 160 лица. Половина су саобраћајне несреће, а половина током обављања других радова. Највећи ризик је код употребе трактора у брдско-планинском подручју, где лакше дође до превртања, а трактори немају заштитини рам или кабину. Процењује се да у Србији око 100 000 трактора нема ту врсту заштите и да је реч о моделима који су направљени у прошлом веку.

Милан Агбаба, пољопривредник из Банатског Карађорђева трактора старог пет деценија, још се не одриче. Каже, поуздан је за све послове на њиви и ретко се квари.

"Има резервних делова. Има све, има. Једноставан за одржавање, они који га имају знају сами око њега све да раде. Рам на трактор ћу стављати ако морам" каже Милан.

У равничарским пределима тракторима се дешавају незгоде углавном у саобраћају, док у брдскопланинским пределима возачи често прецене снагу трактора па дође до превртања.

"Кабина колико је добра, некад је добра, некад је лоша. Некад спашава главу, некад не да да искочиш из трактора или нешто што би могао да урадиш" истиче Александар Савић, из Кашевара.


Заблуда је да се код незгоде на време може изаћи из трактора, наводе стручњаци. Кабина или заштитини рам у таквим случајевима спашавају возача, јер спречавају да се више пута трактор преврне.

"Превртање уназад се показало као много опасније превртање и да практично у том случају возач трактора нема могућности никакве да искочи са трактора, зато што се то дешава све за две секунде. Дакле, он се преврне за две секунде у назад. Од укупног броја погинулих у саобраћајним незгодама, чак осам посто су погинули који су резултат саобраћајне незгоде са трактором. Шта то показује? Саобраћајне незгоде са трактором нису тако честе, али су по правилу тешке саобраћајне незгоде" наглашава Мирко Симикић, са Пољопривредног факултета у Новом Саду.

Министарство и Агенција за безбедност саобраћаја наставиће ове и наредне године године акцију поделе бесплатних рамова, биће их укупно 10 000. Са прошлогодишњег конкурса се очекује да првих 3600 тракториста добије рамове у мају.

 

четвртак, 02. мај 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво