понедељак, 14.11.2011, 08:04 -> 08:59
Телевизијска продаја одолева кризи
Док малопродајним ланцима у Европи не помажу ни снижења, број купаца на телевизијским каналима за продају никад није био већи. Тајна је у прилагођавању и брзини којом успевају да прилагоде продајни асортиман потенцијалним купцима.
Европски трговци жале се на пад продаје која је прошлог месеца у еврозони била мања готово један одсто. Економисти су изненађени податком да телевизијски канали бележе раст продаје.
Док малопродајним ланцима у Европи не помажу ни снижења, број купаца на телевизијским каналима за продају никад није био већи. Један од водећих, QVC у последње две године повећао је зараду за десет одсто, премашивши сва очекивања с обзиром на економску кризу. Тајна је, кажу, у прилагођавању.
"Можемо да мењамо понуду производа много брже него традиционални трговци. Ако приметимо да се електронски уређаји слабије продају, одмах ће добити мање времена у програму. То је као да мењате робу на полицама", каже Дермот Бојд, извршни директор QVC у Великој Британији.
Осим тога, често имају ексклузивну понуду - робу која се не може нигде другде набавити.
И телевизијска продаја у Србији такође одолева економској кризи. Александар Дудић, генерални директор Студио Модерне (Топшоп) каже да користе компаративну предност своје делатности у односу на класичну малопродају, која се огледа у брзини којом успевају да прилагоде продајни асортиман потенцијалним купцима.
"Друго, веома значајан сегмент нашег пословања је брига о купцима, а то значи посебну пажњу за њих у виду додатног сервиса који им пружамо", каже Дудић.
И начин представљања производа, као што је, на пример, кратка забавна емисија када се представља нови музички це-де, има утицај на купце.
"Забавно је гледати њихов програм, знају како да га направе интересантним, па гледате и неколико пута. А пре свега, не морате да се облачите и излазите из куће, можете да гледате и купујете у пижами", каже купац Сју Кое, купац.
Телевизијски канали за продају појавили су се осамдесетих година прошлог века. Развој дигиталне телевизије учинио их је још приступачнијим и они су се временом мењали - QVC је, на пример, у почетку продавао кухињска помагала да би сада у понуди имао око хиљаду разноврсних производа. Признају да можда нису сви производи најмодернији, али је сасвим у тренду правити профит.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар