Читај ми!

Нема пара за аутомобиле

Продаја аутомобила у првих шест месеци 2011. године опала је за четвртину. Разлога има много, али основни је пад куповне моћи становништва. Одлука Народне банке Србије да се повећа учешће у девизним кредитима додатно ће погоршати, ионако тешку, ситуацију.

У првој половини ове године продаја аутомобила опала је за 25 одсто. Више је разлога драстичног пада продаје, али основни је пад куповне моћи становништва и тежи услови које банке постављају пред купце.

Најновија одлука Народне Банке Србије да се повећава учешће у девизним кредитима на 30 одсто, додатно ће смањити тражњу.

Многима неће помоћи ни такозвани банкарски "бај-пас" - да се прво подигне кеш кредит за учешће, а онда и цео кредит за аутомобил.

Аутомобил једино без учешћа можете купити за динаре, уз камату која је већ достигла 15,47 одсто. Уколико желите везивање за девизну клаузулу камата је од 8 до 12 одсто уз 30 одсто учешћа.

Ако купујете неки луксузни бренд типа "мерцедеса", "бе-ем-веа", кредит ћете добити од фабрике и то веома повољно од 1,5 до 3,8 одсто. Али ретко ко за то има пара.

Купци кажу да је субвенцинисаним кредитима нестала могућност да се дође до новог аутомобила.

"Пунто класик" највећи губитник

Највећи губитник на тржишту, процењују аналитичари, биће домаћи "пунто класик" коме је продаја после Сајма у Београду пала за трећину.

Незванично сазнајемо да још 6.000 аутомобила чека купце у фабрици после престанка производње због увођења новог модела.

"Опоравак самог тржишта не очекујемо у овој години. Опоравак очекујемо од септембра, када ће доћи до стабилизације, значи зауставиће се негативан тренд", каже Горан Бјелица из компаније "Делта-аутомото" у Београду.

Тржиште увозних аутомобила у првих шест месеци бележи пад од 25 одсто. Мере штедње и лоша продаја ове и прошле године оставиле су без посла више од 1.000 радника у овој струци, а најављују се и нова отпуштања.

"Повећање обавезног депозита, односно учешћа приликом куповине возила за кредите у еврима. Купци се дестимулишу од, ионако мале, куповине возила", каже Милан Вукасовић из Удружења увозника аутомобила и делова Србије

Продаја на месечном нивоу појединих значанијих европских брендова у Србији је 60 јединица месечно, што је равно једнодневној продаји у неком већем граду у Европи. Зато стране фабрике и не инвестирају у наше тржиште и све се више окрећу Индији, Кини, Бразилу.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
24° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара