Читај ми!

Поново радови на обилазници

Обилазница око Београда опет је велико градилиште. Ради се на четири локације, али ће, због кратких рокова, радови бити убрзани на целој траси.

После три године и компликованих међународних тендера, обилазница око Београда опет је велико градилиште. Ради се на четири локације, али ће, због кратких рокова, радови бити убрзани на целој траси.

Обилазница око главног града, која би требало да буде завршена до 2013. године, кошта колико и северни крак Коридора 10.

Јавно предузеће "Путеви Србије" тренутно је један од највећих инвеститора на Балкану. Новац за обилазницу долази из међународних кредита, а, како ствари сада стоје, оствариће се и велика уштеда.

Директор "Путева Србије" Зоран Дробњак рекао је да је инвестиција вредна 105 милиона евра, а кредит вредан 155 милона евра добијен је од Европске банке за обнову и развој Европске инвестиционе банке.

"Разлику од 50 милиона евра утрошићемо да завршимо пун профил аутопута од Добановаца до Остружнице. Биће ангажовано 1.000 радника, а рок за завршетак је 1. април 2013. године", навео је Дробњак.

Радови су почели на петљи Батајница, где две домаће фирме граде два моста дужине 1.500 метара, који имају 50 стубова и четири улазне рампе. Та петља усмериће саобраћај са новосадског пута на Добановце и на већ изграђену обилазницу.

"Фирме 'Ратко Митровић' и 'Планум' овога лета планирају да на изградњи два моста ангажују 400 радника, што ће бити довољно да се овај посао уради у року", рекао је шеф градилишта на петљи Батајница, Радивоје Радић.

Мостови најкомликованији део обилазнице 

Аутопут од петље Батајница до правца Загреб-Београд и петље Добановци укључујући и петљу, гради аустријски "Штрабаг", чији је подизвођач домаћа фирма "Интеркоп". Вредност посла је 29 милиона евра.

Драган Ршумовић из "Штрабага" каже да ће повећавати број радника и машина у складу са потребама.

Најкомплекснији део обилазнице су три моста од Орловаче до Бубањ Потока, дуга 5,4 километра. Они спајају тунел "Стражевицу" са петљом "Орловача" и на том потезу увелико се постављају темељи стубова будућих мостова.

Дејан Булајић из "Приморја Ајдовшчине" каже да најдужи мост од 630 метара ради та фирма, док друга два од 550 метара и 70 метара ради "Ратко Митровић".

Према његовим речима, део радника и машина дошао је из Словеније и они су се лепо уклопили.

Обилазница око Београда почела је да се гради почетком деведесетих година прошлог века. Њеним завршетком изместиће се транзитни саобраћај из центра града и растерити мост "Газела" до 2013. године.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 19. мај 2024.
27° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара