Инвестиције у Крагујевцу нису угрожене

Најављена већа улагања "Фијата" у фабрике у Италији неће угрозити инвестицију торинске компаније у Србији. Све је спремно за нови модел, а ове године ће се одвојити значајна средства из буџета за реализацију програма "Фијата" у Србији, поручују из Министарства трговине.

После референдума у "Фијатовој" фабрици у Торину, на којем су радници прихватили флексибилније радно време, али и зараде, најављено је значајно улагање у погоне "Фијата" у Италији. Међутим, то неће смањити улагања у Србију.

Компанија "Фијат", која је куповином америчког бренда "Крајслер", постала глобални играч, ових дана доживљава највећу тарнсформацију у историји, јер би требало да до краја године обезбеди капацитете за призводњу око пет милиона аутомобила на свих шест континената, пише италијанска штампа.

Дописница РТС-а из Рима Маринела Ражнатовић јавља да је у интервјуу за римску Републику први човек "Фијата" Серђо Маркионе рекао да у Италији морају да се навикну на нову чињеницу да актуелни "Фијат" има више глава, у Торину, Америци, Бразилу, Турској, Србији, а нада се и Кини.

С обзиром на планирани обим производње, свима следи и део од предвиђених преко 35 милијарди евра инвестиција до 2014. године.

Око 20 милијарди, "Фијат" ће уложити у италијанске фабрике, за фабрике у Бразилу предвиђено је нешто више од четири милијарде евра, а за "Заставу" у Крагујевцу око милијарду евра.

У Министарству економије кажу да је све спремно за нови модел и да ће се ове године одвојити значајна средства из буџета за реализацију програма "Фијата" у Србији.

"Реализација инвестиције иде несмањеном жестином и очекујемо да до краја године изађе пробни модел, односно пуна производња 2012. године. Ми ћемо као држава инвестирати у фабрику 70 милиона евра", каже Небојша Ћирић, државни секретар у Министарству економије.

Отварање тржишта аутомобила

Економисти кажу да сваки страни капитал, нарочито у време кризе, може лако променити локацију. За сада, инвестиција у Србији, чак и са малим угалањем, доноси корист "Фијату".

"Морамо отворити тржиште аутомобила и успех тог пројекта зависиће од тога да ли ће аутомобили произведени у Србији наћи место на светском тржишту, и да ли ће можда и 'Фијат' почети да мења стратегију, па да појача производњу на неком другом месту", рекао је економиста Милан Ковачевић.

Скоро је извесно, по писању италијанске штампе, да ће се у Крагујевцу склапати два модела можда чак истог каросеријског типа. Помињу се нови "фијат идеја" и "ланча муза".

Њихова будућност зависиће и од спремности наше пратеће индустрије која би требало да се укључи у тај посао, јер склапање аутомобила на даљину од неколико хиљада километара није исплатив посао на дуже стазе, кажу у "Фијату".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво