понедељак, 22.11.2010, 07:15 -> 09:38
Горчина слаткиша
Произвођачи слаткиша у Србији користе углавном домаће сировине и годишње извезу производе вредности око 50 милиона евра више него што дају за увоз сировина. Кондитори, међутим, тврде да држава не препознаје њихов значај.
У последње две деценије, кондиторска индустрија Србије једна је од највиталнијих привредних грана. Вредност њене годишње производње је око пола милијарде евра, а извоза око 150 милиона евра.
Кондитори, међутим, кажу да држава не препознаје њихов значај. Произвођачи слаткиша у Србији запошљавају око девет хиљада људи, за производњу користе углавном домаће сировине и годишње извезу производа вредности око 50 милиона евра више него што дају за увоз сировина. О квалитету наших слаткиша суде потрошачи.
Према речима Марије Агић-Молнар из Агенције за истраживање тржишта ГФК, инострана конкуренција, без куповине неке домаће индустрије, нема превише шанси у Србији. То је резултат великих улагања у нове технологије, нове производе и развој брендова.
Да би кондитори и даље, у условима све веће конкуренције, били успешни, и пре свега доступни потрошачима, потребна им је, како кажу, не помоћ, већ разумевање државе.
Милан Простран из Привредне коморе Србије каже да постоји одбојан однос у решавању кључних проблема у тој области. Према његовим речима, неопходно је створити услове за повољнији увоз сировина и репроматеријала, дакле оно чега нема на нашем тржишту.
Домаћи слаткиши скупљи чак 30 одсто
Годинама у Србији нема довољно млека у праху, основне сировине у производњи слаткиша. Држава, међутим, упорно одбија да укине прелевмане на његов увоз.
Таква дажбина, чуло се на округлом столу у Привредној комори Србије о перспективама кондиторске индустрије, не постоји ни у једној другој земљи, изузев у Босни и Херцеговини. Због прелевмана, али и скупих сировина, наши слаткиши су у старту чак 30 одсто скупљи од конкуренције.
Председник кондитора Србије Мирољуб Алексић сматра да држава треба да се умеша и препозна интересе кондитора и да створи услове да се више извози.
"Ако је стратегија Србије да извозом реши проблем дефицита који има у спољнотрговинском билансу, онда мора да подстакне оне који имају могућност да створе тај суфицит", објашњава Алексић.
И у условима кризе, и упркос паду производње око 10 одсто од почетка године, кондиторска индустрија је повећала извоз, за првих девет месеци ове године три одсто у односу на прошлу годину.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар