Читај ми!

Увелико се гради Моравски коридор, шта ће све повезати

Моравски коридор, модерна саобраћајница која ће повезати Коридор 10 и ауто-пут "Милош Велики", испуниће највише стандарде у грађевинарству, телекомуникацијама и безбедности саобраћаја. Интензивно се ради на више локација.

На деоници будућег Моравског коридора, значајног путног правца од Краљева ка Чачку, дугог 30,66 километара, биће изграђено 15 мостова, четири надвожњака и 10 подвожњака.

У трећем сектору од Адрана до Мрчајеваца смењују се камиони, непрекидно раде ваљци, багери и друга механизација.

"Огромно искуство и изузетно тежак рад, али успевамо да се изборимо, да организујемо све. Овде укупно радимо седам мостова, пет подвожњака и један надвожњак. У исто време се ради на свим конструкцијама", каже пословођа за структуре Никола Ковачевић.

Само на овој, веома комплексној, деоници ради око 500 људи, ангажовано је 320 јединица механизације.

Александар Антић, директор "Коридора Србије", истиче да је у потпуности отворена траса у дужини од 18,5 километара и сви радови су у овом тренутку фокусирани на део од Адрана до Мрчајеваца.

"Очекујемо у наредних неколико недеља да почнемо и са радовима од Мрчајеваца према Прељини", додаје Антић.

Колико значе модерне саобраћајнице знају Чачани, којима је ауто-пут од престонице до Прељине већ довео инвеститоре.

"Након тога интересовање се повећало и ми ћемо сада буквално из Чачка имати директну везу и са Појатама и са ауто-путем Прељина–Пожега ка Црној Гори, ка Босни и Херцеговини", истиче Милан Бојовић, помоћник градоначелника Чачка.

Према његовим речима, Чачак добија значајно место на саобраћајној мапи Србије, а самим тим и на привредној.

Моравски коридор укупне дужине 112 километара повезаће веће градове централне Србије, са око пола милиона житеља.

Од Крушевца, преко Трстеника, Врњачке Бање, Краљева до Чачка има око 25.000 компанија и предузећа.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић истиче да на траси тог коридора постоји најјача мала привреда и средња предузећа.

"Они ће добити један потпуно нови квалитет, да пласирају своје производе, радници ће добити предуслове да им плате порасту и не постоји ништа боље и ниједна боља субвенција од градње инфраструктуре", каже Момировић.

Само на делу Моравског коридора од Адрана до Прељине ради се и 27 километара хидротехничког уређења Западне Мораве.

Дуж трасе планирана је изградња подземних телекомуникационих кабловских водова, ради брзе и поуздане размене информација, боље безбедности саобраћаја и комфорнијег коришћења ауто-пута.

субота, 18. мај 2024.
21° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара