Читај ми!

Грађевински радови на тунелу у вијадукту код Чортановаца завршени шест месеци пре рока

Грађевински радови на изградњи вијадукта у плавном делу Дунава, као и тунела без застора "Чортановци" завршени су шест месеци пре рока, поручили су министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић и представници руске компанији "РЖД Интернешенал" приликом обиласка тунела и вијадукта на делу брзе пруге од Београда до Будимпеште.

Момировић је истакао да је завршница ових инфраструктурно и технолошки посматрано најзахтевнијих радова уједно показатељ нове слике Србије и њеног економског оснаживања, уз поруку да су радови на изградњи тунела и вијадукта за брзу пругу коштали око 337 милиона долара.

"Ово је права победа наше политике, ово је оно што је обећавано од 2015. године када смо почели да спроводимо фискалну консолидацију, тунел код Чортановаца и вијадукт представљују најсложенији грађевински подухват на читавој деоници пруге од Београда до Будимпеште", нагласио је Момировић.

Министар грађевинарства је подсетио на огромне напоре свих запослених на овим радовима, а који су у рекордном року завршили вијадукт и два тунела дужине од по 1,1 километар.

Напоменуо је да се радови одвијају 24 часа дневно, те да ће тунел код Чортановаца и вијадукт бити нешто што ће се у наредном периоду изучавати на грађевинским факултетима широм света.

Имајући у виду значај спајања два највећа града у Србији брзом пругом, Момировић је казао да простор између Београда и Новог Сада, заједно са та два града, генерише 65 одсто укупног бруто домаћег производа, подсетивши да ће се брзим возом стизати од престонице до највећег града у Војводини за мање од пола сата, као и да ће круну радова представљати дан када том пругом пође први брзи воз.

Султанов: "РЖД Интенешенал" мери време да почетка пуштања пруге у рад

Директор "РЖД Интенешенал" Србија Мансурбек Султанов подсетио је да је председник Србије Александар Вучић на почетку пројекта оценио да руска железница ради као швајцарски сат, нагласивши да његова комапанија мери време да почетка пуштања ове пруге у рад.

"Били смо понекад и груби и водили смо тешке разговоре са представницима Владе Србије, али ми нисмо Французи, што каже један ваш званичник, али изгурали смо посао до пред сам крај", навео је Султанов и додао да на овом делу пруге има још посла и да нема времена за губљење.

Према његовим речима, брза пруга кроз Србију биће плод заједничког рада, јер су овде, како истиче, били упослени и консултанти из Немачке, као и из Италије, што је била додатна гаранција.

"Мост код Чортановаца је један од најдужих мостова у Европи и најдужи железнички мост. Заједно са тунелом изграђен је пре рока", нагласио је Султанов и подсетио да у другом делу пројекта мора да се постави контактна мрежа, спроведу додатна испитивања у виду динамичко-статичког оптерећивања и геометрије колосека, те је послао јасну поруку да ће и ти радови бити завршени на време.

Султанов је подсетио да четири килкометра пруге на вијадукту под собом има 75 километара шипова и искоришћених 15 милиона килограма челика и арматуре.

Изградња самог тунела трајала је три године, у њему се тренутно одвија полагање горњег строја колосека, а приликом изградње биле су коришћене напредне руске и међународне технологије, које су тестиране, између осталог и приликом изградње олимпијских објеката у Сочију.

Надзорни органи, акредитоване лабораторије и независни консултанти су стално обављали контролу квалитета и тока радова на много нивоа, напоменуто је из РЖД-а уз закључак да је рок за безбедно коришћење објеката који је одређен пројектом најмање 100 година.

петак, 03. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво