Потписан уговор са "Штадлером" о набавци брзих возова

Уговор о набавци три електро-моторна воза за брзине од 200 километара на сат потписали су министар саобраћаја Томислав Момировић и директор продаје за Централну и Источну Европу компаније "Штадлер" Жељко Давидовић.

Возови ће саобраћати на брзој прузи Београд - Нови Сад, коју тренутно раде руски и кинески партнери, са домаћим подоизвођачима.

Момировић је навео да су три електро-воза набављена по цени од око 62,2 милиона евра.

Након потписивања уговора о набавци три брза воза са швајцарском компанијом Штадлер, Момировић је истакао да ће деоница Београд Центар - Нови Сад бити завршена крајем ове године и додао да очекује да ће крајем године почети и прве пробне вожње тим возовима.

"Очекујем и да већ у фебруару следеће године успоставимо комерцијалну линију до Новог Сада", рекао је Момировић.

Додаје да су та три савремена електромоторна воза за брзине до 200 на сат набављена у отвореном поступку јавне набавке, потпуности у складу са Законом о јавним набавкама и осталим прописима Србије.

"Једини понуђач који је доставио понуду био је реномирани швајцарски произвођач Штадлер, са понуђеном ценом од 62.197.200 евра са ПДВ-ом", рекао је Момировић.

Ради се, објашњава, о три најсавременије, двоспратне електромоторне гарнитуре, изузетног комфора, које носе ознаку Штадлер ЈИШ 200.

Истиче да у складу са моделом уговора из конкурсне документације, на који се понуђач сагласио, захтевани рок за испоруку првог воза је 31. октобар ове године, а другог и трећег 31. децембар.

"Ово су најсавременији европски возови, одличних перформанси, предивног дизајна, удобни, а укупан капацитет седишта је 316, укључујући и места за смештај особа са смањеном покретљивошћу. WИФИ интернет, дисплеји који показују заузетост седишта, мини бар...само су неке од погодности које ће бити на располагању путницима", навео је Момировић.

Тим возовима, каже министар, иза себе остављамо прљаве и запуштене возове и пруге у које, како наводи, годинама нико није улагао.

"Ови возови ће бити слика и прилика модерне Србије, која иде у корак са најсавременијим технологијама, која је спремна и способна да улаже у будућност и завршава до сада незамисливе пројекте", рекао је Момировић

Очекивани гарантни период за возове је две године од оперативног пријема. 

Тражена дужина возова је 100 метара са минимално 300 седишта, подним и грејањем преко бочних зидова, а наведено је да морају имати топлотну и звучну изолацију, ЛЕД осветљење, тоалете и за особе мање покретне, барове за топле напитке, вај-фај систем резервације седишта, системе за звучна и видео обавештења.

Потписивању уговора присуствовали су и амбасадор Швајцарске у Србији Урс Шмид, помоћник министра за железницки сектор Анита Димоски, в. д. директор Србија Воз Југослав Јовић.

четвртак, 23. мај 2024.
18° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара