Читај ми!

Стартапови из Србије освајају кинеско тржиште – колико се исплати извозити идеје

Решење за стратешко и оперативно управљање продајним мрежама, платформа за развој игара или решење како продужити свежину намирница. Кинески акцелератор и иновациони центар Нихуб који је организовао такмичење "Serbia 2 China", није могао да се одлучи који је пројекат најбољи, па су се уместо за једног одлучили за три победника. Представници три стартап компаније отпутоваће на годину дана у Ханџоу, где ће идеје развијати до производа за тржиште.

Три српска стартапа "B-Fresh", "ServerBytes" i "Glober" победници су онлајн такмичења "Serbia 2 China" и огромном кинеском тржишту понудиће софтвере и формулу за продужетак свежине намирница.

Кинези воле да играју игрице, али су и велики извозници те врсте забаве. Индустрија игара по обиму и профиту превазилази и филмску индустрију.

"Једне су кежуал игре како се зову, а други тип игара је нешто као онлајн игре где велики број играча може да игра на истом серверу. Ми смо управо ка том другом типу играча више прилагођени", наводи Филип Павловић из компаније "Server Bytes" из Ниша.

Његов колега Дејан Димчић очекује да ће му боравак у Ханџоу омогућити да се повеже са другим компанијама.

"Са већим играчима на том тржишту. Тамо наравно владају и нека нова правила, другачије се игра, другачија су правила игре, али очекујемо да можемо да се изборимо са тим тржиштем", додаје Димчић.

Иза стартапа "B-Fresh" стоји Институт за интердисциплинарна истраживања као део београдског Универзитета, тим истраживача и године рада до производа који помаже да се продужи свежина намирница.

"Сама чињеница да смо победили у неку руку показује да имамо потенцијал да пласирамо производ на овом тржишту јер је један од основних критеријума и био управо потенцијал технологије која се нуди да успе на кинеском тржишту", објашњава Зорица Бранковић из стартапа "B-Fresh".

У Привредној комори сматрају да одабир три различита програма, није био случајан и да указује на глобални тренд - ај-ти сектор, храна и гејминг индустрија.

"Они имају годину дана да од своје идеје која је у овом тренутку прихваћена као интересантна, дођу до конкретног производа. У том процесу траје и заштита интелектуалне својине која на међународном нивоу изузетно скупа и најчешће мале компаније, стартап компаније саме не могу то да изнесу", наводи Михаило Весовић из Привредне коморе Србије.

Намеће се питање да ли се исплати извозити оно што је најскупље, а то је идеја.

"Није немогуће да неко од њих заиста доживи један глобални успех и да отвара своје европске компаније практично назад из Кине у Србију", додаје Весовић.

Три српске стартап компаније на располагању ће имати бесплатну канцеларију у пословном инкубатору намењеном страним компанијама, пословну помоћ и помоћ у контактима са потенцијалним финансијерима и партнерским компанијама, спремним да производ комерцијализују и пласирају на глобално тржиште.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво