Читај ми!

Момировић: Можемо да причамо о начину комуникације, али приоритет је да се сви рокови испуне

Mинистар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић каже за РТС да није ни у приватном сектору, са својим новцем, дозвољавао да извођачи постављају рокове и воде своју политику инвестирања и пословања, па нарочито не жели то да дозволи када је у питању народни новац.

Томислав Момировић подсећа да већ деценијама траје инвестирање у обилазницу око Београда.

"Сматрам да нисам дошао овде да бих слао упозорења и изражавао негодовање. Ни када сам радио у приватном сектору са својим новцем нисам дозвољавао да извођачи постављају рокове и воде своју политику инвестирања и пословања, а нарочито не желим то да дозволим када је у питању народни новац", наглашава Момировић.

Истиче да је његов задатак да комплетна обилазница до Бубањ потока буде завршена до јесени 2022. године, а тунели "Липак" и "Железник" у наредна два месеца.

"То ће морати да буде завршено и не могу људи који су дали једне рокове олако да кажу – нама је комфорније да завршимо за два-три месеца", наглашава Момировић.

Каже да је тешко објаснити људима да његова посета градилишту у понедељак није била режирана.

"Можемо да причамо о тону и начину комуникације, али волео бих да сви разумеју у каквој се ситуацији налазимо. Ово је сигурно највећи инвестициони талас у историји ове земље", истиче Момировић.

Каже да је док је радио у приватном сектору у комуникацији са радницима често био и оштрији.

"У тим условима, нама је приоритет да завршимо те ауто-путеве. Шта сам могао да им кажем? Да ћемо ићи на арбитражу, да се не слажем, да сам љут", пита Момировић.

"Нема шале и компромиса са народним парама"

Министар Момировић истиче да је на сваком коридору приоритет да се рокови испуне.

"Има превише инвестиција, а нас није довољно. Пратимо све инвестиције и трудимо се да буду завршене у року. Рокови које ми постижемо су испред уговорних рокова", наводи Момировић.

Каже да је свако градилиште већ обишао и све упозорио да морају да се држе рокова и не приступају олако послу.

"Нема шале и компромиса са народним парама и јавним инвестицијама. Морате да нападате сваки рок. Ако пустите 15 дана, пустићете и два месеца. Ако пустите два месеца, никада нећете завршити", истиче Момировић.

Каже да проблеми почињу када почну да се спроводе велике инвестиције.

"Нисмо прихватили да коронавирус или било шта друго буде оправдање да се стане или успори. Нисмо зауставили пројекте", наглашава Момировић.

Најављује да ће до краја године бити завршена и брза пруга између Београда и Нови Сада.

"Наше компаније морају да мењају перцепцију понашања, да буду много продуктивније и комерцијално оријентисане. Морамо брже и јаче да инвестирамо. Када то буде завршено, онда ће ми комуникација бити приоритет", објашњава Момировић.

Директна веза између инфраструктуре и друштвеног бруто производа

Професор Економског факултета у Београду Слободан Аћимовић каже да се последњих неколико година убрзано, али и диференцирано ради на изградњи инфраструктуре.

"Немамo више само једну групу извођача који долазе из једне групе земаља него смо то веома добро раширили и по питању друмова и по питању пруга", сматра Аћимовић.

Каже да су различити тестови потврдили да постоји директна веза између улагања у инфраструктуру и подизања друштвеног бруто производа.

"Ако гледамо само регионе кроз које пролазе најважнији коридори, имамо повећану бруто додату вредност за неколико процената", наводи Аћимовић.

Каже да је просечна удаљеност локација инвестиција од коридора 22 километра.

"Што је вреднија инвестиција, она се ближе лоцира неком коридору, јер свако хоће свој камион одмах да стави на ауто-пут", истиче Аћимовић.

уторак, 30. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво