Пруге не издржавају корупцију

Јавне набавке и проблем корупције биће у фокусу новог руководства Железнице. Не знамо колико ћемо моћи да утичемо на приходе у овом тренутку, јер то није само питање железничког система и њеног капацитета, али нa расходе можемо да утичемо, кажу челници Железница Србије.

Обим превоза робе Железница Србије у прошлој години смањен је за 24 одсто, а то је основни приход те форме. У овој години Железница планира да превезе 9,8 милиона тона робе и 16,75 милиона путника. Да би се то остварило, мораће да се промени начин рада и систем јавних набавки, јер постоје сумње са се у фирми ненаменски трошило.

Иако је путовање возом најјефтинији превоз у Србији, путници га избегавају и воз често замењују аутобусом.

Корупција и јавне набавке биће у фокусу новог руководства Железнице јер, да би фирма нормално радила, за годину дана јој је потребно око 13 милијарди динара које порески обвезници морају да обезбеде преко буџета као донацију.

Расипништво и јавашлук се више не могу трпети нарочито ако се узме у обзир да на железници ради око 18.500 радника.

"Железница се налази у тешкој ситуацији, приходи су затно мањи од очекивања због стања не само у привреди већ и у окружењу. Наша обавеза је да уравнотежимо приходе и расходе на све могуће начине. Не знамо колико ћемо моћи да утичемо на приходе у овом тренутку, јер то није само питање железничког система и њеног капацитета, али нa расходе можемо да утичемо", најавио је помоћник генералног директора за развој Железница Србије Бојан Илкић.

Први потези су већ направљени. Три директора у Дирекцији Железнице су смењена а ново руководство већ сада има јасну визију како зауставити даље пропадање железнице као система.

"Интресује ме струка, знање и жеља за променом. Да је ово руководство које је до сада било, направило добро, не би пало. Није добро него је и лошије него што се прича. Да би било добро а да бих ја сносио одговорност, поставићу на кључним местима људе у које ја верујем и који могу да промене стање на железници", истиче енерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић,

Руски Кредит од 800 милона долара за Железнице Србије је наменски и не треба очекивати да нам опере возове или да железничарима подигне плате. Ново руководство Железница каже да има доста унутрашњих снага да се стање поправи. Отказа неће бити,  али ће многи морати на преквалификацију.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
24° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара