Читај ми!

Кинези граде српске пруге?

Железнички Коридор 10 је приоритет српске владе, рекао министар саобраћаја Милутин Мркоњић и позвао кинеске компаније да учествују у том пројекту. Кинески градитељи показали изванредне резултате у нашој земљи, поручио Мркоњић.

Министар саобраћаја Милутин Мркоњић позвао је кинеске компаније да учествују у изградњи железничког Коридора 10 кроз Србију, у који је у наредних пет година потребно уложити још између 4 и 4,5 милијарди евра.

"Железнички Коридор 10 је приоритет српске владе", рекао је Мркоњић на састанку са представницима Кинеске компаније за телекомуникације и инфраструктуру, Железничке сигнализације из Кине и италијанске компаније "Италфер".

Мркоњић је рекао да је за радове на железничком Коридору 10 потребно укупно 4,7 милијарди евра, али да је Србија већ обезбедила део новца.

Министар је истакао да су кинеским градитељима широм отворена врата у Србији, јер су до сада показали изванредне резултате у нашој земљи, као и да имају одличне референце.

"Возови треба да иду Коридором 10, од Суботице до Новог Сада, Београда, Ниша, Прешева и Димитровграда, најмање 160 километара на час", рекао је Мркоњић и нагласио да пруга треба да буде целом дужином двоколосечна, електрифицирана и за мешовити саобраћај.

"Србија је већ почела реализацију појединих пројеката на критичним деоницама и већ се гради нови Жежељев мост преко Дунава у Новом Саду, реализује нишки железнички чвор, гради мост преко Велике Мораве код Ћуприје и предвиђена је реконструкција шест деоница на Коридору 10 у дужини око 110 километара средствима руског кредита намењеног железници", навео је министар.

Мркоњић је рекао да су средства за поједине пројекте обезбеђена и из кредита Европске инвестиционе банке. Он је нагласио да су пројекти спремни и да би, уколико се постигне договор са Кинезима, реализација могла да почне већ на пролеће.

"Железнички Коридор 10 је и европски приоритет, с обзиром на то да повезује око 300 милиона људи из Турске и околиних земаља са Европом", истакао је српски министар.

Генерални директор Кинеске компаније за телекомуникације и инфраструктуру за Европу и Централну Азију Ху Бин је изразио очекивање да ће бити настављена сарадња у Србији, подсетивши да тој компанији припада кинеска фирма Путеви и мостови (ЦРБЦ), која гради мост преко Дунава између Земуна и Борче у Београду.

Директор за развој тржишта и међународне послове "Италфера" Лорен Франћиози је истакао је да та компанија сарађује са поменутим кинеским компанијама.

Он је рекао да је "Италфер", који је израдио студију за реконструкцију пруге Београд-Бар, до сада у Србији имао одличну сарадњу са министарством, Железницама Србије и Саобраћајним институтом ЦИП.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво