Читај ми!

Неодољиве кинеске понуде

Кинези су све присутнији у српској нискоградњи. На тендере за Коридор 11 искључиво се пријављују Кинези, који дају такве понуде о којима западне компаније могу само да сањају и које се не могу одбити. После грађевинарстава, Кинези намеравају да улажу и у српски аграр.

У наредних 15 година у инфраструктру Србије, према мастер плану, биће уложено око 15 милијарди евра. Само за одржавање путева и железнице биће потрошено седам милијарди евра, што Србију чини најпожељнијим местом за улагање у југоисточној Европи.

После фирми које су већином долазиле из ЕУ, нарочито из Грчке и Аустрије, и које ће завршити Коридор 10, на тендерима за Коридор 11 искључиво се такмиче Кинези који са својим фирмама дају цене о којима западне компаније могу само да сањају.

Кинески кредит за инфраструктуру југоисточне Европе није потрошен. Око шест милијарди стоји слободно, а планова због кризе у окружењу је све мање.

Од већих кинеских инвестиција издвајају се две, брана и фабрика аутомобила у суседној Бугрској. Међутим, због кризе многе европске земље одрекле су се улагања у путеве, мостове, луке и чекају да сакупе средства из сопствених извора за њихову изградњу.

Кинези у пакету са градњом нуде и кредите уз учешће радне снаге из Србије од 50 одсто у условима у којима нам за све недостаје новац. пројекти, механизација. Кинеска понуда увек је таква да се не може одбити.

"Кинеска понуда за израдњу аутопута од Прељине до Љига је пет милона и 800 хиљада по километру што је два милиона мање од било ког другог понуђача. По уговору аутопут до Прељине требао би да се заврши за 38 месеци од Беогарада до Чачка", каже Велимир Илић, министар грађевине и урбанизма.

Кинески грађевинари само су претходница онога што следи, јер све грађевинске компаније у Кини имају и своје ћерке фирме које се баве пратећим делатностима.

"Наравно наша компанија поред тога што је градила највећи мост на свету дуг 43 километра има своје банкарске огранке за инвестиције и осигуравајућа друштва. Берзанкске и друге активности такође део су наша компаније али све иде по реду када се инфраструктура стави у функцију", наводе у компанији "Син Сандунг Интернешнал Шангај".

"Кинеске фирме прве су увеле могућност да уз кредит дају и пројекте за објекте .Тако су они гледајући наш мастер план већ предложили градњу неких објеката на обилазници око Београда", рекао је Миодраг Поледица из Министарства за саобраћај .

Како сада ствари стоје и како је министар Млађан Динкић најавио Кинези треба да граде путеве вредне 800 милона евра, Коридор 12, обилазницу око Беогарда и централни аутопут кроз Србију Појате - Чачак - Краљево. Од успеха тих операција зависи друга фаза кинеског инвестиционог циклуса у Србији а то је развој агарара, куповина земље и производња хране.

Наравно Европска унија нема ништа против тога јер Кинези су ти који су покрили рачуне за велике минусе.

Број коментара 25

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
25° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара