Читај ми!

Полемика о Коридору 11

Радови на изградњи ауто-пута од Љига до Прељине требало би да почну за петнаесетак дана, каже државни секретар Миодраг Јоцић. Деоницу ће градити азербејџанска компанија "Азвирт". Изградња ауто-пута на Коридору 11 је апсолутно непотребна, сматра саветник за развој и инвестиције Махмуд Бушатлија.

Државни секретар у Министарству грађевинарства и урбанизама Миодраг Јоцић најавио је да би радови на изградњи ауто-пута на Коридору 11, од Љига до Прељине, требало да почну за петнаестак дана.

Јоцић је на панел расправи недељника НИН о саобраћајним коридорима у Србији рекао да ће ту деоницу ауто-пута од Београда до јужног Јадрана градити азербејџанска компанија "Азвирт" и додао да је остало још да се реши питање учешћа српских компанија у градњи.

"Велики број иностраних фирми заинтересован је за градњу ауто-пута на Коридору 11", навео је Јоцић и додао да је четири или пет кинеских компанија посетило Београд због тога.

Јоцић је навео да ће Србија затражити од кинеске "Ексим банке" кредит од 850 милиона евра, по преференцијалним условима, за изградњу ауто-пута од Београда до Љига и изградњу такозваног моравског коридора од Појата преко Крушевца и Краљева до Прељине.

"Очекујем да ће се питање око кинеског кредита решити до краја ове године", рекао је државни секретар.

Јоцић је нагласио да ће избор извођача радова бити у складу са Законом о јавним набавкама и да ће се након слања писама о намерама тражити конкретне понуде од потенцијалних извођача, а затим директно преговарати са онима који дају најбоље услове.

Како је додао, планирано је да се формира и радна група која ће одлучити о моделу финансирања и припремити тендерску документацију за изградњу преосталих 40 километара ауто-пута од Прељине до Пожеге и још око 100 километара до црногорске границе.

Та радна група, истакао је Јоцић, почеће да ради 2013. године и одлучиће да ли ће се преостали део ауто-пута градити по моделу јавно-приватног партнерства или концесије.

Он је подсетио да се, поред деоница које ће градити фирме из Кине и Азербејџана, гради и 12,5 километара између Уба и Лајковца новцем из буџета Србије. "Очекујем да ће у мандату ове владе бити завршен део ауто-пута на Коридору 11 до Прељине и да се заврше припреме за почетак градње деонице до црногорске границе", истакао је Јоцић.

Јоцић је упозорио да на деоници од Прељине до црногорске границе нема довољно саобраћаја да би градња ауто-пута била исплатива, али је истакао да су инвестиције у инфраструктуру битне јер омогућавају економски развој.

Бушатлија: Коридор непотребан

Саветник за развој и инвестиције Махмуд Бушатлија оценио је да је изградња ауто-пута на Коридору 11 апсолутно непотребна, истичући да подаци о броју возила на том правцу показују да градња ауто-пута није економски исплатива.

Он је додао и да Црна Гора не може да финаснира 180 километара ауто-пута на Коридору 11, који би требало да повеже део од границе са Србијом код Бољара до луке Бар на Јадранском мору.

"Потпуно је нереалан план да се гради коридор без сагласности међународне заједнице само зато што је неком пало на памет да направи пут близу своје куће", истакао је Бушатлија.

Стручњак за транспорт у Светској банци Светлана Вукановић рекла је да је изградња инфрастуктуре и боље повезивање региона битно за развој, али да градња ауто-пута није једина опција.

"Битно је сагледати реалне потребе", истакла је она и додала да добра решења могу да буду и проширења или реконструкција постојећих саобраћајница или градња путева мањег профила.

Вукановићева је истакла да је Србији потребно средњорочно планирање инвестирања у инфраструктуру због природе инфраструктурних пројеката и вишегодишње реализације.

Како је навела Вукановићева, Светска банка планира да у сарадњи са другим међународим институцијама финансира пројекат рехабилитације 1.400 километара путева у Србији у року од пет година.

Светска банка је до сада издвојила 390 милиона долара за финансирање радова на Коридору 10 и 105 милиона долара за обнову 325 километара путева у Србији, додала је она. Вукановићева је казала и да је Србија на 122. месту од 144. земље на листи по квалитету путне мреже.

Број коментара 18

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 23. мај 2024.
18° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара