Читај ми!

"Велики фића" у Србији и Италији

"Фијат 500Л" од суботе пред купцима у Србији и Италији. Комерцијални директор ФАС-а Џери Кларк каже за РТС да ће цена у Србији бити две хиљаде мања него на европском тржишту. Стручњаци сматрају да би цена "фијата" морала да буде конкурентија.

Аутомобил "фијат 500Л" произведен у Крагујевцу од суботе ће се продавати, истовремено, у Србији и Италији. Комерцијални директор фабрике "Фијат аутомобили Србија" Џери Кларк каже за РТС да ће цена у Србији бити две хиљаде мања него на европском тржишту. Министар финансија и економије Млађан Динкић следеће године очекује две милијарде евра прихода од извоза "великог фиће" из Крагујевца.

Четири године пошто је основано заједничко предузеће италијанског "Фијата" и српске Владе, први конкретан производ тог договора и милионских улагања са обе стране биће у суботу пред купцима у Србији и Италији.

"Цена по којој ћемо да продајемо аутомобил у Србији је 13.490 евра. Мислим да је за Србију то специјална цена, јер је мања две хиљаде евра од цене за европско тржиште, рецимо за Италију", каже Кларк.

Неки кажу да се то можда чини повољнијим, али треба имати у виду и то да је просечна плата у Италији 2.000, а у Србији 350 евра.

"Немојте да заборавите да је овај аутомобил потпуно другачији од оног што се раније производио и продавао из домаће фабрике у Крагујевцу. И са том ценом је конкурентан са аутомобилима истог ранга који производи конукренција", каже Кларк.

У земљи и иностранству у претпродаји је резервисано 8.000 такозваног великог "фиће", а први купац у Србији је министар Млађан Динкић, који је потписао уговор. Кредит је на пет година под стандардним условима које банке одобравају.

"На овај начин заменићу наш стари породични аутомобил 'пежо 206'", каже Динкић.

Идуће године очекује се извоз вредан две милијарде евра. "Треба нам још 'фијата'. Ово је пример да је то добар потез и морамо тако и да наставимо", рекао је Динкић.

Ипак, стручњаци сматрају да би цена "фијата" морала да буде конкурентија.

Радојка Николић, уредница магазина Бизнис, каже да је аутомобилска индсутрија због кризе кренула на снижавање цене аутомобила тако да аутомобили који су некада били 15.000 евра, сада коштају око 10.000 или 11.000 евра.

"За средњу класу психолошка граница у куповини аутомобила је 10.000 евра", каже Николићева.

Извоз је планиран у више од 100 земаља, а главне купце "Фијат" очекује међу Европљанима. Најављује се и освајање америчког тржишта.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 19. мај 2024.
27° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара