Читај ми!

"Пежо Ситроен" - први тест за Оланда

Синдикат највећег француског произвођача аутомобила прети масовним протестима, ако компанија не одустане од затварања фабрика и отпуштања 8.000 радника. Управа не одустаје, већ намерава да реорганизацијом производње уштеде 600 милиона евра.

Само два месеца од формирања, француска социјалистичка влада је пред првим озбиљним тестом. Синдикат највећег француског произвођача аутомобила, "Пежо Ситроена", прети масовним протестима ако управа компаније не одустане од затварања фабрика и отпуштања 8.000 радника.

Европској аутомобилској индустрији већ дуже не иде најбоље, а због кризе и рецесије, продаја је опала 20 одсто. Ипак, губици другог европског произвођача, "Пежо Ситроена", већи су од прогнозираних.

У првој половини године достижу чак 819 милиона евра. Радници су бесни, траже оставку руководства, због планова да се уштеде од милијарду и по евра остваре отпуштањима и гашењем производње у неким француским фабрикама.

"Мора да се заустави пракса по којој су радници увек жртве, а никада онај ко је заиста крив за губитке", истиче Пјер Мерсије из синдиката радника "Пежоа".

Управа компаније не одустаје од најављених резова. Намеравају да реорганизацијом производње уштеде 600 милиона евра и да повезивањем са "Џенерал моторсом" постану конкурентнији на тржишту.

"Морамо да спроведемо болне одлуке, али уверен сам да смо на правом путу. Ово је тешко време за компанију. Обнављање конкуретности наше групације осигураће њену будућност", каже генерални директор "Пежоа" Филип Варен.

Иако се француски председник Франсоа Оланд недавно јавно успротивио отпуштању запослених у аутомобилској индустрији, влада за сада нуди само скромна финансијска средства и субвенције за производњу електричних аутомобила.

Француски премијер Жан-Марк Еро каже да уколико "Рено" жели да производи више електричних аутомобила, мора за њих да обезбеди батерије.

"До сада су наше фабрике снабдевали произвођачи батерија из Јужне Кореје, али наша контра мера биће да се оне убудуће производе у Француској", истиче премијер.

Арно Монтебур, француски министар индустрије, сматра да новац из буџета мора да се употреби на "поштен и користан начин", а првенствени захтев владе је да пројекти који се финансирају јавним средствима буду одрживи.

Француска влада критикује неправедну конкуренцију из Јужне Кореје која је, на основу споразума о слободној трговини са Европском унијом увећала удео на европском ауто тржишту и до 12 одсто. Због тога ће тражити заштиту од наглог прилива увоза у осетљивим секторима, какав је производња малих аутомобила.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 03. мај 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво