Читај ми!

Шанса за бржи транспорт робе

Следеће године у Батајници би требало да почне изградња савременог транспортног терминала, који би објединио железнички, путни и водни саобраћај. Тако би ланац снабдевања у Србији постао ефикаснији, цене би биле ниже, а домаћи производи конкурентнији.

Изградња савременог интермодалног транспортног терминала почиње у Батајници на пролеће идуће године, најављују у Министарству инфраструктуре.

Терминал, вредног око 19 милиона евра, објединио би железнички, путни и водни саобраћај. Део трошкова сносио би град Београд, а део Република. Тако би ланац снабдевања у Србији постао ефикаснији, цене би биле ниже, а домаћи производи конкурентнији.

Највеће контејнерске испоруке у Србију сада долазе из јадранских лука, Немачке, Румуније и Русије.

Миодраг Поледица из Министарства инфраструктуре и енергетике каже да комплетан логистички ланац мора да буде организован тако да када роба из било које јадранске луке или европског центра дође до Београда да користи ефикасно железнички или друмски транспорт, да има ефикасне процедуре на границама са могућношћу да се све царинске процедуре изместе на територију новог интермодалног терминала.

Након изградње таквог центра, кроз Србију би пролазило 1.000 транспортних возова више. Царињење, претовар, складиштење и други послови обављали би се на једном месту.

Већим делом изградња би се финансирала из донација Европске уније. Локација у Батајници изабрана је због близине највећих саобраћајница.

Логистички трошкови у Србији дупло су већи у односу на Европску унију и износе од 20 до 22 одсто. Зато су наши производи често скупљи од конкуренције.

Алфонс Антони, потпредседник Европске логистичке асоцијације, каже да је глобализација један од првих и највећих трендова у годинама које долазе.

"На другом месту је сигурност добављача, следе прописи о квалитету, друштвена одговорност, заштита животне средине, нове технологије, иновације и развој инфраструктуре", наводи Антони.

Србија нема ниједан савремени интермодални терминал. У Европи их је више од 300. Чак 70 одсто светских компанија користе логистичке услуге оних који се тиме професионално баве.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
14° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се