Читај ми!

"Јат" остаје српски?

Држава спремна да са домаћим привредницима од "Јата" прави нову авиокомпанију. Према проценама стручњака, сваки од заинтересованих бизнисмена требало би да уложи најмање пет милиона евра. Економисти кажу да је држава много тактизирала и да није на време понудила "Јат" на прави начин.

После два неуспела тендера и неколико транформација "Јат ервејза" и даље остаје отворено питање за Владу Србије. Пре годину дана узет је кредит од 43 милиона евра за поправку флоте. Сада је на реду још један кредит од 10 милиона евра коме би, такође, гарант требало да буде држава. Овог пута држава би партнера могла да потражи међу домаћим компанијама.

У Влади Србије тврде да "Јат" неће доживети судбину бугарске авиокомпаније, која је угашена. У ресорном министарству разматрају идеју о јавно-приватном партнерству.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић каже да је идеја да се нашим привредницима понуди да заједно са државом формирају нову компанију.

"На тој идеји се сада ради и мислим да је при крају да се формира ново предузеће, а да у старом делу остане онај део радника који је спреман да прихвати социјални програм и да ту остану сви дугови. Ново предузеће имало би авионе и оне људе који су способни даље да раде", наводи Мркоњић.

Министар истиче да би, према проценама стручњака, нова компанија већ у првој години могла да послује профитабилно.

Према проценама стручњака, сваки од заинтересованих бизнисмена требало би да уложи најмање пет милиона евра. Иако тврде да им није ништа конкретно понуђено, подржавају такве акције државе.

"'Јат' може да буде нешто где ћемо на малопрофитној или непрофитној основи да инвестирамо паре, да дамо своје знање и да пробамо нешто да урадимо", каже Бранислав Грујић, председник клуба "Привредник". "Да ли ће се то десити, не знам. Ја сам то чуо из штампе, али ћу веома радо учествовати у једном таквом пројекту", наводи Грујић.

Економисти кажу да је држава много тактизирала и да није на време понудила "Јат" на прави начин. "Треба бити опрезан у формирању нове компаније, то је веома рискантан потез", каже економиста Милан Ковачевић и поставља питање да ли ће нова компанија моћи да наследи сва права старе и изађе из дугова.

"Уколико је то била идеја, зашто то није понуђено на тендерима и страним инвеститорима?", пита Ковачевић.

Интересовања за преузимање "Јата" очигледно има, али у незваничном разговору са појединим бизнисменима речено нам је да би, у том случају, тражили исте погодности које имају страни улагачи, као и да држава буде гарант кредита за набавку нове флоте.

Економисти кажу да би то опет у игру увело пореске обвезнике, који сада већ два пута плаћају карте – кроз покривање губитака "Јата" из буџета и на шалтеру.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 18. мај 2024.
22° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара