Читај ми!

Упозорење шефа "Фијата"

Европска ауто-индустрија мора да смањи капацитете, упозорио Серђо Маркионе. Недовољно је само затварање фабрика, већ је потребна консолидација, наглашава шеф "Фијата" и "Крајслера".

Европска ауто-индустрија мора да смањи капацитете за 10 до 15 одсто, као одговор на пад тражње која ће се највероватније наставити и у 2014. години, изјавио је шеф "Фијата" и америчког "Крајслера" Серђо Маркионе у Детроиту.

Такво драматично кресање капацитета, које подразумева масовне отказе у тренутку када се Европа тетура због економских поремећаја и која још није решила проблем дугова, биће тешко остварити, признао је Маркионе.

"То је предмет тешке дискусије", рекао је Маркионе на маргинама Светског конкреса аутомотив њуза у Детроиту, где је у току у међународни сајам аутомобила, пренела је агенција Франс прес.

"Ја вам гарантујем да ће уследити врло негативне реакције из европских земља на моје сугестије", додао је први човек два ауто гиганта.

"Фијатове" фабрике у Италији сада раде с мање од 60 одсто капацитета, што је Маркионе оценио као "неодрживо" и нагласио да таква ситуација одражава стање и у другим европским ауто-компанијама.

Италијанска компанија постигла је "историјски" споразум са синдикатима прошлог месеца који омогућава "Фијату" да врати производњу модела "панда" из Пољске у Италију.

"Ако су синдикати спремни за прихватање споразума и ако је пружена могућност за развој производне инфраструктуре до тачке на којој можемо бити конкурентни у односу на међународну конкуренцију, онда морамо да наставимо да спроводимо тај договор", нагласио је Маркионе.

Ауто-индустрија на прекретници

Европа се налази на прекретници и мора да одлучи да ли ће "задржати одрживу индустрију или неће", сматра Маркионе.

Америка је била спремна на, према његовим речима, предузимање оштрих мера какве су затварање непродуктивних погона и откази стотина хиљада радника и успела је да спасе произвођаче кола и сада има профитабилну ауто-индустрију.

Европски политичари, међутим, обезбеђивали су кредите за премошћавање и за наставак производње у периоду 2008-2009. године, ако ауто-компаније пристану да не оптуштају раднике. Тиме су постављени неједнаки услови пословања и створена је једна непрофитабилна производна база, процењују аналитичари.

Затварање фабрика није довољно да би се решио проблем, казао је Маркионе и додао да се истовремено мора обавити консолидација индустрије.

Директор "Фијата" потврдио је да ће компанија наставити да се удружује са "Крајслером" и да шири алијансу "Фијат-Крајслер", али није показао ентузијазам за европске партнере.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 06. мај 2024.
17° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара