Тротинети више неће бити уљези на коловозу, сви морају да поштују саобраћајна правила
Електрични тротинети, као равноправни учесници у саобраћају, убудуће морају да имају информациону налепницу, уколико се користе у саобраћају. За евиденцију и добијање налепнице власници могу да аплицирају на сајту Агенције за безбедност саобраћаја, уз плаћање накнаде 2.060 динара, и достављање потребне документације.
Да ли смо корак ближе или даље од електромобилности, показаће се у пракси. Само тротинети чија - снага електромотора није већа од 0,6 кW, брзина не прелази 25 километара на сат и маса не прелази 35 килограма, моћи ће да добију налепницу и учествују у саобраћају.
"Законом је прописана обавеза да у саобраћају на путу не могу учествовати возила које немају постављену прописану налепницу издату од стране Агенције за безбедност саобраћаја. И та обавеза ступа на снагу од 15. јуна, што значи да уколико било које возило не испуњава неке од наведених услова, неће моћи да буде евидентирано као лако електрично возило и неће моћи да учествује у саобраћају", објашњава Милан Милојевић из Агенција за безбедност саобраћаја.
Уколико немате техничку документацију потребно је да се обратите увозницима, дилерима и дистрибутерима од којих је купљено возило или да се јавите у кол-центар или мејлом.
Убудуће без вожње тротоарима
Електрични тротинети више не смеју да се крећу тротоарима, већ бициклистичком и пешачко-бициклистичком стазом, а ако стаза нема, морају да се возе коловозом.
"Возачи моторних возила и остали који се иначе крећу коловозом немају разлог да доживљавају возаче лаких електричних возила као неку сметњу, као неке уљазе, дакле, у обавези су да их поштују, као и све остале учеснике сабраћаја. Са друге стране, возачи електричних тротинета апсолутно су у обавези да поштају сва правила сабраћаја", сматра Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Закон прописује да власници тротинета морају да поседују документацију, налепницу, кацигу на глави и светлоодбојни прслук. Млађи од 14 година не смеју да возе тротинет на јавним путевима.
"Неравнине на коловозу, које могу представљати непријатност за аутомобил, или нешто што на пример аутобус не осећа, да могу представљати велики проблем за возаче тротинета, пре свега због њихових малих точкова. Тако да сада јесте задатак система да уреди постојећу инфраструктуру тако да она буде прилагођена и електричним тротинетима", каже Окановић.
На званичном сајту Агенције за безбедност саобраћаја налази се списак 150 локација АМСС Центра за моторна возила у 80 градова и општина где је могуће евидентирати тротинете.
Коментари