Читај ми!

Како пронаћи кривце за саобраћајне несреће

У протекле три године, на српским путевима се догодило готово 1.500 саобраћајних незгода у којима су возачи који су их изазвали побегли с лица места. Срећом, не могу да рачунају на то да неће бити откривени – ако их не стигне саобраћајна полиција, откриће их стручњаци Криминалистичко-техничког центра.

Снимци камера, изјаве очевидаца и трагови са лица места – све то је потребно да би се ушло у траг возачу који изазове несрећу па побегне.

Таквом анализом полиција је стигла и возача који је усмртио бициклисту и без заустављања отишао у иностранство.

"Aнализом трагова утврдили смо прво да се ради о габаритном возилу на основу оштећења на бициклу. Уочили смо на једном комаду отпале пластике продукциони број возила уз помоћ којег смо дошли до свих генаралија возила. Анализом видео-снимака граничног прелаза уочили смо камион на коме се виде трагови који би могли потицати од бицикла", објашњава Предраг Кораћ из Криминалистичко-техничког центра.

Ма колико деловали ситно, ови делови стакла и рама таблице, помогли су у једном случају полицији да докаже да је пронађени аутомобил учествовао у несрећи.

"У том трагању за аутомобилом које је бежи са лица места саобраћајне незгоде, ми користимо разне базе података, комада стакла и других делова аутомобила који нам могу указати о каквом се моделу, односно марки и боји возила ради", истиче Александар Радомировић из Центра.

Понекад и врста повреде помогне да се открије кривац. Различити су ударци од путничког возила, џипа, теретног возила и радне машине.

"У ком положају је та особа била у моменту контакта са неким возилом, на којој нози је била ослоњена, која је нога била ближа повредном оруђу, односно фронту возила, шта се касније десило са њеним телом... Из таквог једног распореда повреда не само што утврђујемо врсту и карактер повреда, него утврђујемо и оштећења која треба тражити на возилима", наводи судски вештак Љубиша Божић.

У саобраћајној полицији кажу да не постоји профил оних који беже после саобраћајне несреће коју су изазвали.

"Најчешћи аргумент тих возача који се сами касније јаве јесте да су због стања шока напустили лице места и када су схватили шта се десило – вратили су се. Међутим, има возача који свесно напусте место несреће, па када буду откривени покушавају да прикажу овакву ситуацију, односно да докажу да су се они самостално вратили. Има оних који једноставно не показују кајање", објашњава Владимир Ребић из Управе саобраћајне полиције.

У зависности од насталих последица, због бежања после саобраћајне несреће запрећена је казна од новчане до осам година затвора.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 29. април 2024.
24° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво