Читај ми!

Кад наставници решавају тестове

Први пут је у Србији спроведено ТАЛИС истраживање које, процењујући рад наставника и директора, заправо објашњава зашто наши ђаци заостају у примени знања у односу на европске ђаке. ПИСА тестирања увек су констатовала лоша постигнућа ученика у Србији у функционалном знању.

Европски вршњаци седе у другачијим учионицама и необавезно распоређеним клупама, више разговарају и развијају критичко мишљење о свему што уче. Ђаци у Србији су и даље као у војничком строју, тврде стручњаци.

Професори и даље за катедром – предају – док су ђаци пасивни слушаоци. Суштински проблем је што звање наставника није у Србији довољно развијено и устоличено.

"На наставничким факултетима немате довољно кадра који се бави баш методиком наставе и другим дисциплинама које нису директно у вези са садржајем. Тако ћете чак од наставника хемије чути да је он хемичар, од математичара да је он математичар, мада нико њих не плаћа да раде хемијске експерименте и да решавају математичке проблеме, него да уче нашу децу", објашњава Иван Анић, заменик координатора ТАЛИС истраживања.

Истраживање показује и да више од 80 одсто наставника жели да настава буде другачија. Ипак, реални проблеми су често кочница. Одељења су прекобројна, а наставни планови преобимни.

"Настава у Србији има проблем јер све школе нису довољно опремљене. Говори се о интернету и паметним таблама, а многе школе немају ни мокре чворове нити фискултурне сале", прича професор географије Миљан Мићуновић.

Истраживање показује и да типичан директор школе у Србији има у просеку око седам година искуства у руковођењу школом и 15 година рада у настави – у чему заостаје за европским колегом. Половина њих нема адекватну обуку за руководиоце.

"Менаџерство у образовању претпоставља да директор зна да препозна наставнике који добро раде, да зна да их подржи на прави начин, а и да оне који не раде добро, да зна да им да такву повратну информацију да они знају шта се од њих очекује и да могу да побољшају свој рад", наводи Иван Анић.

За такав рад већина нема довољно времена, тврде директори.

"Директор који има велику школу и велики број одељења – има свој тим и своје помоћнике, а директор са малим бројем одељења нема помоћнике – мора да помаже правницима, да буде и педагог, и психолог, и мајстор, и домар, и водоинсталатер, и електричар", каже Дејан Недић из Друштва директора Србије.

ТАЛИС истраживање у којем је учествовало више од 30 земаља, спроведено је први пут у Србији.

Због недостатка средстава, по свему судећи, чека га, кажу стручњаци, иста судбина као и ПИСА истраживање – да се од њега убудуће одустане.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 18. мај 2024.
15° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара