Читај ми!

Ризичне деонице на Ибарској магистрали

Безбедност саобраћаја на 58 одсто деонице Ибарске магистрале од Београда до Чачка је испод просека, закључили стручњаци и Министарство саобраћаја. Најризичније деонице су Миљаковац - Жарково, Жупањац-Дудовац, Љиг-Дићи и Угриновци-Бућин.

Стручњаци и Министарство саобраћаја Србије на основу снимања, оцењивања и "мапирања ризика" закључили су да је безбедност саобраћаја на 58 одсто деонице Ибарске магистрале од Београда до Чачка испод просека.

Како је речено на данашњој конференцији за новинаре у Београду, најризичније деонице су Миљаковац-Жарково, Жупањац-Дудовац, Љиг-Дићи и Угриновци-Бућин.

Министар саобраћаја Александар Антић рекао је, на основу података и налаза Ауто-мото савеза Србије (АМСС), да би у Ибарску магистралу требало уложити 10,5 милијарди динара у наредних 20 година да би се сачувало 5.000 људских живота.

Пројекат који је на Ибарској магистрали указао на критичне деонице, уз препоруке за примену инжењерских мера на деоницама на којима постоји ризик од саобраћајних несрећа, "уједно је и обавеза да се такав снимак направи и за све државне путеве", рекао је Антић и указао да су за то су потребна велика средства којих нема.

Антић је нагласио да је безбедност у саобраћају приоритет његовог министарства.

Према његовим речима последњих неколико месеци на Ибарској магистрали је појачаном контролом смањен број тешких несрећа.

Те мере, заједно са великим инфраструктурним пројектима који се изводе у Србији, растеретиће Ибарску магистралу и повећати безбедност.

Антић је указао да је потребно поново увести наплату средства за одржавање путева из акциза за гориво, прецизирајући да се ради о око 100 милиона евра.

Нагласио је и да је потребно да се за безбедност путева издвајају и средства од регистрације и осигурања возила.

Наредних недеља формираће се радна група министарстава саобраћаја и унутрашњих послова која ће радити на предлогу измена Закона о безбедности саобраћаја у Србији.

АМСС, Агенција за безбедност саобраћаја, Управа саобраћајне полиције, Јавно предузеће Путеви Србије и тим иРАП из Велике Британије оценили су безбедност и карактеристике пута.

По тим карактеристикама и у складу са међународном (иРАП) и европском (ЕуроРАП) методологијом, направили су мапу деонице Ибарске магистрале од 131,1 километар, од Београда (Жарково) до Чачка (Прељина).

Стручни тим АМСС-а је посебно опремљеним возилом, уз компјутерски програм, снимио изглед раскрсница, саобраћајне ознаке, опасне објекте и рубни појас пута, као и опремљеност пута за пешаке, бициклисте и мотоциклисте.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 18. јун 2024.
22° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије