Велика награда Кореје: Велики експеримент Пирелија

Целе четири трке пре краја догодило се оно што у формули 1 није виђено још од 2004. године, када је један други Немац оверио титулу 4 трке пре краја. Себ заслужено у Кореју долази са новим дизајном кациге на чијем врху се поносно шепуре две звезде, као симбол управо оверене друге шампионске титуле. Ипак, да нам преостале овосезонске трке не буду досадне, решио је да се побрине Пирели.

Недељна трка се вози на стази Јеонгам у близини града Мокпо, око 400 километара јужно од Сеула. На дебију, пре годину дана, трка је прво због обилних пљускова каснила, а затим се готово половину предвиђених кругова возило иза сигурносног аутомобила.

Због свега тога, овогодишња трка би требало да буде прва права Велика награда Кореје, и прва прилика да, по сувом времену, проверимо прошлогодишњу прелиминарну оцену да би Јеонгам могао да постане један од најзанимљивијих аутодрома на календару. Једна од успешнијих Тилкеових креација, стаза је комбинација дугачких праваца и брзих кривина у првој половини и веома спорих и уских кривина у другој половини круга. Као резултат, просечна брзина је веома слична Хунгарорингу, за формулу 1 необично мала.

Оно што Јеонгам ипак битно разликује од сличних, спорих стаза је чињеница да у Кореји постоји и неколико веома брзих кривина, а познато је да оне праве највећи латерални притисак на гуме, што као резултат даје њихово веома брзо трошење.

И ту на сцену сада ступа Пирели. Шампионат је одлучен, и уз дозволу ФИА, италијанска компанија је решила да преостале трке стави у функцију прикупљања података који су важни за креирање гума за наредну сезону. Што нас уопште не би требало да занима, да начин на који су то решили да ураде не утиче директно на исход трке. А утицаће, још како ће утицати.

Тако на Јеонгам Пирели доноси своју меку (жуту) и супер-меку (црвену) мешавину. Овакву комбинацију смо већ гледали ове сезоне у Монте Карлу, Канади, Мађарској и недавно у Сингапуру. Међутим, ни једна од ових стаза на којима смо гледали црвене гуме није имала брзе кривине као Јеонгам - у преводу, нико није сигуран како ће се црвена гума понашати, и још битније, колико ће трајати.

Да све не буде баш потпуна непознаница тимови се обично побрину петком, на слободним тренинзима, када обавезно раде симулацију вожње на обе мешавине са пуним резервоаром. Кажем обично, зато што повремено наиђе и петак какав се десио овог викенда - кишни петак - услед којег тимови уопште не могу да испробају како ће се гуме понашати, пошто цео тренинг морају да одвезу на кишној гуми или гуми за променљиво време.

Кад подвучемо црту, у недељу нас чека трка у којој ће најбоља тактика морати да се погађа из компјутерских симулација, уместо реалних података, па је сада тешко предвидети да ли ћемо гледати три, четири, или можда и целих пет одлазака на замену гума. Како на Јеонгаму један одлазак на сервис узима у просеку око 25 секунди, што је у формули 1 пуно, то значи да је простор за тактичке игрице јако велики.

И, мада не би требало очекивати велике разлике у одабраној тактици међу водећим тимовима, чињеница је да нису сви подједнако „нежни" према гумама. Од водећих тимова, најмање оптерећење на гуме прави Ферари, а међу возачима неоспорни шампион је Џенс. Питање избора тактике ће бити можда још битније за оне који у недељу буду стартовали испод десетог места, јер добра тактика у Кореји вероватно може донети више него на неким другим стазама.

На крају, биће занимљиво и видети да ли Ред Бул може да одржи стопостотни учинак на квалификацијама, или ћемо напокон у 2011. гледати трку у којој са прве позиције креће аутомобил неке друге екипе.

У Јапану је Мекларен био јако близу своје прве „пол позиције" ове сезоне, али је Луис Хамилтон поново играо свој омиљени лик Таза*, и после инцидента са Вебером и Шумијем дозволио себи да не започне на време последњи круг квалификација. У Кореји британски тим вози своју 700. Гран при трку и сигурно ће дати све од себе да јубилеј обележе на најбољи могући начин. Ако им Пирели дозволи.

*Тасманијски ђаво, чест надимак за Луиса у британској штампи

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 10. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње