Формула 1 - крај или ипак почетак?

Пред нама је десета овогодишња трка, после које улазимо у други део сезоне. И док је почетак године обележила нада да ћемо гледати једну од најузбудљивијих сезона тркања у последњих неколико година, већ почетком лета почели су да се осећају први знаци разочарања.

Нико не може порећи да су промене које су уведене ове сезоне унеле одређену свежину* и донеле неколико незаборавних трка, од којих ће се Велика награда Канаде посебно дуго памтити. Међутим, разоружавајућа супериорност комбинације Ред Бул - Себ Фетел резултирала је са 7 победа и 2 друга места у првих девет трка, и правим љубитељима формуле 1 је већ неко време јасно да би морало да се догоди нешто јако необично па да Себ не уђе у 2012. као двоструки светски шампион.

Тињајућа нада да би забрана „продуваних" дифузора могла да буде тај одлучујући моменат који би сезону одвео у потпуно другом правцу угашена је током последњег тркачког викенда у Силверстону, постизањем још једног (трулог) компромиса о враћању на старо након Велике награде Велике Британије. То значи да од овог викенда „продувани" дифузори поново постају легални, а преведено на разумљивији језик, бојим се и да значи да је титула за Ред Бул (и Себа) осигурана.

Малу наду да то ипак неће бити тако гаје још само навијачи Ферарија, и то не само због Алонсове победе на прошлој трци. Од како је у мају месецу Пет Фрај, бивши главни тркачки инжењер Мекларена преузео од Алда Косте позицију шефа развоја шасије Ферарија, ствари су полако почеле да се уклапају на своје место. Приметно је да је Ферари из трке у трку постајао све бржи, јер је, за разлику од периода кода је о томе бринуо Алдо Коста, сваки нови део који је на ауто постављан представљао значајно побољшање.

У овом тренутку је тешко проценити да ли је екипа из Маранела већ сустигла шампионе из Аустрије, али тренд је ту, а још битније за тифозе, Мекларен већ видно заостаје. Додатно је интересантна чињеница да је прошле сезоне након првих девет трка Алонсо имао 32 бода мање него ове сезоне а ипак пред последњу трку прошле сезоне био главни фаворит за титулу.

Ипак, поглед на табелу враћа у реалност сваку претерану амбицију навијача „Пропетог коњића", пошто је Себова предност над Нандом застрашујућих 92 бода. Колико је то много, показује и ова рачуница: ако би Себ одлучио да прескочи остатак европске сезоне, и следећу трку вози тек 25. септембра у Сингапуру, Алонсо би у тим тркама морао да победи три пута и освоји једно друго место да би га престигао. Још страшнија (за навијаче Ферарија) је следећа статистика - чак и када би Алонсо победио на свих преосталих десет трка до краја сезоне (а сигурно неће), Себу би и даље била довољна 4 друга и 6 трећих места да освоји титулу.

Али, никад не смемо да заборавимо да је у формули 1 и немогуће често могуће, тако да нема говора о предаји док год макар и теоретска шанса постоји. А са видно побољшаним аутомобилом, и једним од најталентованијих, и свакако најпрорачунатијим возачем још од времена Алана Проста за воланом, Ферари може да очекује доста лепих тренутака у остатку сезоне.

Нирбургринг би, по својој конфигурацији, требало да одговара и Ред Булу и Ферарију. Стаза у Ајфел планинама је неспецифична комбинација свих могућих типова кривина, од веома брзих до јако спорих, са неколико места на којима је могуће претицање.

ДРС зона ће бити само једна и постављена је на излазу из кривине 11, тако да се већина напада очекује на НГК шикани, претпоследњој кривини у кругу.

Пирели доноси меку (жуту) и средњу (белу) мешавину, па се очекује да жута гума буде око секунд по кругу бржа од беле. Компјутерска симулација указује да је тактика са 3 заустављања у боксу најбржа, али нема дилеме да ће неки тимови покушати и са само две замене гума.

Посебно интересантан би могао да буде старт трке, пошто је правац до прве кривине прилично дугачак и износи 515 метара. То значи да би добар старт могао да донесе и неколико позиција, поготово зато што је прва кривина необично широка и омогућава пролазак различитим тркачким линијама.

Ко би могао да изненади Себа и Нанда?

Марк Вебер је своју прву победу у каријери остварио баш на овој стази, пре две године, и после неуспелог покушаја да претекне Фетела у последњим круговима Силверстона, и последичног непријатног разговора са Крисом Хормером, биће занимљиво видети колико ће му овог викенда бити дозвољено да се трка са клупским другом. Он сматра да хоће. Хм...

Мекларени су у евидентном заостајању и само изразито непредвидљиве околности им могу донети нешто више од подијума, који би у садашњој констелацији снага био леп резултат. Ипак, иако је време на Нирбургрингу често променљиво, за викенд се не очекује киша, мада температура не би требало да достигне ни двадесети подељак на Целзијусовој скали. Дакле, мале шансе за Луиса и Џенса.

Рено овог викенда тестира ново, мање радикално решење издувног система, који више није окренут унапред, већ уназад, као и код осталих, у нади да ће их то вратити на домак форме са почетка сезоне. Ипак, очекивања су релативно скромна и њихова једина амбиција у овом тренутку је да буду испред Мерцедес ГП-а у генералном поретку.

Уз Мерцедес ГП, са Михаелом који се после 5 година враћа на домаћу трку на којој је рекордер са пет победа, и Ником који је такође на домаћем терену и због тога посебно мотивисан, ту се и затвара круг потенцијалних фаворита. Мада, руку на срце, победу неког ко није у аутомобилу италијанске или аустријске екипе овог викенда не би требало очекивати.

Због тога, у недељу нешто пре четири поподне би неке ствари могле да буду много јасније. Уколико Себ забележи своју прву победу на Рингу, можемо полако да причамо о крају ове сезоне. Али, уколико Нандо буде први испод кариране заставе, а поготово уколико притом Себ први пут ове године не стигне ни до подијума, можда ипак можемо да се надамо и почетку праве битке за титулу.

*Према статистици коју је објавио Мерцедес ГП, ове сезоне смо до сада видели незапамћених 623 претицања и 560 заустављања у боксу. Интересантно је да је много критиковани ДРС одговоран за „само" 180 претицања, или 29% од укупног броја.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 18. мај 2024.
25° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара