Читај ми!

Најузбудљивија Велика награда Шпаније?

Ако се на једном крају скале узбуђења налази одлазак на Камп Ноу и гледање фудбалера Барселоне, за стизање на супротну страну скале потребно је само отићи у брда изнад града и погледати Велику награду Барселоне. Хоће ли нова правила променити такву перцепцију?

Не постоји стаза у календару Формуле 1 коју возачи и тимови познају боље од „Каталуње". Због своје комбинације дугачког правца и брзих кривина, стаза поред Барселоне сматра се најбољим тестом аеродинамике модерних аутомобила Формуле 1, што се, у комбинацији са благом климом, ставља на прво место најпожељнијих и највише коришћених тест стаза.

Нажалост, управо због карактеристика због којих је добра за тестирање, "Каталуња" је ноћна мора за гледаоце. Ужасан статистички податак каже да је на последњих 10 трка победник био онај који је стартовао са прве позиције, и због таквих стаза је Формула 1 и изашла на лош глас љубитеља ауто-трка.

Главни разлог због којег је у модерно доба било немогуће претицати у Барселони јесте чињеница да се на стартно-циљни правац улази из брзе кривине, а са њега излази поново у брзу кривину. Покушаји да се вештачком шиканом успори последња кривина нису дали резултат, па се просечан број претицања на последњих неколико трка вртео око бројке два.

Ипак, ове сезоне све ће бити битно другачије. За нове гуме, KERS и DRS нема већег теста на календару од Велике награде Шпаније, али немам дилему да ће га успешно положити.

Пирели на трку доноси нову верзију тврде гуме, која би требало да буде нешто издржљивија од претходне. Идеја је да се направи још већа разлика у перформансама у односу на меку мешавину, како би тимови имали више могућности за тактичко разигравање.

Због карактеристика стазе, али и због дужег уласка и изласка из бокса, очекује се да у недељу већина тимова иде на три замене гума, мада неће бити изненађење и ако будемо поново видели четири одласка на сервис, будући да је асфалт на стази веома абразиван.

KERS ће бити нарочито битан на старту, јер је између старта и прве кривине други најдужи правац у сезони, дужине 440 метара. Што се тиче ДРС-а, зона за претицање је логично постављена на стартном правцу.

Традиционално, већина тимова на трку долази са значајно измењеним аутомобилима, и ни ове године неће бити другачије.

Најмање промена је најавио Ред Бул, али за тим који има тренутно најбржи аутомобил то и није необично. После три победе и једног другог места на прве четири трке, питање које се најчешће поставља је ко може зауставити Себа на путу до нове титуле. Трка у Барселони није добра прилика за изазиваче из других тимова, будући да стаза награђује аутомобиле са најефикаснијом аеродинамиком, што је управо главна предност шампионске екипе.

А шта је са изазивачем из истог тима? Вебер је прошле сезоне на "Каталуњи" поштено испрашио Себа, и у суботу и у недељу, али ове године је мало оних који би били спремни да уложе новац на понављање таквог исхода, чак и уз сазнање да Фетел никад није победио у Барселони. За Марка је наредна трка - Монте Карло - можда боља прилика да потуче Себа, али ја га ипак не бих отписао ни за "Каталуњу".

Још један возач који није славио у Барселони је Луис Хамилтон. Мекларен је, штавише, последњи пут победио у Шпанији 2005. године, захваљујући возачу који ће се овог викенда тркати у такмичењу - Наскар камиона?!

Не, није Хуан-Пабло, него онај други, очито још луђи. Ове године, екипа из Вокинга у Барселону долази са аутомобилом препуним новитета од којих се званично очекује да макар поврате доминацију у односу на Ферари и Мерцедес, мада је јасно да је главна мета Ред Бул. Зарад занимљивости шампионата, надам се да ће нови делови успети да их приближе аустријској екипи.

Ни Ферари није седео скрштених руку, па је и њихов аутомобил добио побољшања у односу на Турску, мада је главна вест из Маранела продужење уговора са Алонсом до истека 2016. године. Парадоксално, највише питања на ту тему нису ишла Нанду, већ Луису и Себу, будући да је вест протумачена као да је сада више немогуће да било ко од њих двојице у наредних пет година пређе у Ферари.

На опште изненађење новинара, и један и други су изјавили да се не слажу са таквим гледиштем, и да не би имали ништа против да буду клупски другови са Алонсом. У исто време, актуелни Алонсов клупски друг још увек се нада да има дозволу екипе да се трка са Фернандом, и сигурно сања о репризи 2007. када је једини пут тријумфовао у Барселони.

Мерцедес такође стиже са побољшаним аутомобилом, и овог викенда ће све очи бити упрте у Михаела. После неславне трке у Турској, и изјаве да му тренутно тркање не доноси радост, Шумахер се претходне две недеље константно бранио од најава да ће се ове сезоне ипак коначно пензионисати. Нема бољег начина да се ућуткају критичари од доброг резултата на наредној трци, а Михаел је рекордер по броју победа на Каталуњи - 6 - од којих је она из 1996. године била његова прва победа за Ферари. Ипак, ако бих морао да ставим новац на први Мерцедесов подијум у сезони, мој фаворит би био Нико.

Још један тим на којег би требало обратити пажњу у Барселони је Лотус. Малезијска екипа од ове трке добија своју верзију Ред Буловог дифузора и уз остале новитете очекују да буду бржи целу секунду по кругу. Уколико тако и буде, ето Лотуса у директној борби са Форс Индијом и Торо Росом, што ће свакако бити сјајно за посматрање.

И квалификације у суботу и трка у недељу почињу у 14 часова. Према прогнози, киша је евентуално могућа у недељу. Као освета за деценију мучења током преноса из Барселоне, нека буде бар киша претицања.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 30. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво