Поредак тимова пред почетак сезоне

У суботу, после завршетка квалификација све ће већ бити јасно. Иако је до тада остало тек неколико дана, већ данас је мало оних који су спремни да прогнозирају како ће се одвијати борба за титулу ове године.

Разлог за уздржаност је јасан - ове зиме, као никад до сада, предсезонски тестови су показали толико мало да је једино у чему ће се сви сагласити чињеница да нико нема баш јасну представу какав је тачан поредак тимова. Већина ће се сложити и да изгледа да ове године неће бити тајног оружја, као што су то били "продувани дифузори" у 2011, и да је због тога разлика између тимова никад мања.

Ипак, изненађења су могућа, и није искључено да ће неки од водећих тимова у петак изгледати мало другачије него на крају последњег зимског теста у Барселони, али пошто је тако нешто немогуће предвидети, у овом тексту ћу пробати да сажмем оно што се како-тако могло наслутити у предсезони, када су у питању тимови.

Прошлогодишњи шампиони, као што је то и уобичајено, у свим прогнозама слове за највећег фаворита.

Уз помоћ чаробњака Ејдријена Њујиа ван стазе, и Себа Фетела на стази, аустријски тим већ неколико година доминира спортом па је сасвим логично што сви покушавају да се мере према њима. Ред Бул је кроз тестове прошао превасходно са жељом да конкуренцији не покаже колико може, тако да ћемо тек у Мелбурну имати прилике да видимо колико су брзи на нивоу једног круга са празним резервоаром.

Оно што смо могли да видимо је да је РБ8 успевао да омогући конзистентност у дужем низу кругова, са малим падом перформанси на истрошеним гумама. Ипак, у односу на претходне сезоне, овога пута је јасно да шампиони нису више тако доминантни. Иако је ауто лепо лежао у кривинама, што је била карактеристика свих претходних шампионских модела Ред Була, видљиво је да се ове сезоне аутомобил не лепи за стазу као што је то био случај у 2011.

Када се томе додају и неочекивани проблеми са мењачем током последњег теста у Барселони јасно је да Кристијан Хорнер не може бити потпуно задовољан учињеним на почетку године. Закључак који се намеће је да чак и ако јесу у овом моменту најбржи, разлика у односу на остале није ни близу онако изражена као на почетку прошле сезоне.

Мекларен, осим што има најлепши аутомобил, тренутно делује и као најозбиљнији кандидат да помрси конце Ред Булу у новој сезони. За разлику од прошле године када су преживели зиму из најгоре ноћне море, овога пута све је ишло глатко од првог дана. Оба возача су задовољна понашањем аутомобила на стази, а да је добар МП4-27 је, као уосталом и РБ8, показао најпре током вожњи које су трајале дужи низ кругова.

И као што је случај и са Ред Булом, оно што остаје да се види је како најновији модел тима из Вокинга савладава стазу током брзог круга са празним резервоаром. Анализа понашања аутомобила у брзим кривинама у Барселони показује да Мартин Витмарш и његови пилоти имају пуно разлога да са оптимизмом чекају прву трку сезоне. Укратко - место у прва два реда у Мелбурну је готово загарантовано, а ни први ред није ван домашаја.

Ферари је највеће резочарање предсезоне и то не зато што опет није успео да се приближи Ред Булу и Мекларену, већ зато што у овом моменту делује да је заостао чак и иза Мерцедеса и Лотуса. Резултати на тестовима су били толико лоши да је технички директор, Пет Фрај изјавио како је подијум на Алберт Парку недостижан?!

Тим из Маранела је решио да ризикује и у нову сезону уђе са аутомобилом који ће бити радикално другачији од прошлогодишњег модела и за сада ризик се није исплатио. Аутомобил је немиран у кривинама, у само неколико кругова драматично мења понашање па из подуправљања прелази у преуправљање а при свему томе изузетно брзо троши гуме па је пад перформанси изражен већ после неколико кругова.

Оптимисти налазе утеху у чињеници да је Ф2012 толико радикално другачији од модела који му је претходио да још увек постоји нада да ће током времена, бољим упознавањем аутомобила тек бити откривен његов пун потенцијал. На жалост навијача скудерије, време је ресурс који Ферари нема. Уколико поново дозволе главним ривалима да у првом делу сезоне одмакну биће ово још једна тешка година за тим који титулу чека од 2007. године. Иако никад није паметно отписивати тим са толиким могућностима, усуђујем се рећи да Ферари није међу фаворитима на почетку сезоне.

Мерцедес АМГ у сезону улази са аутомобилом за који Норберт Хауг тврди да је најбољи који су до сада направили, док Рос Брон тврди да ће Ф1-W03 побеђивати у 2012. Росова процена је вероватно претерано оптимистична, али уз проблеме које има Ферари, није нереално ове године очекивати Мерцедес на подијуму, нешто што нисмо ни једном видели у 2011.

Посебно опасне "сребрне стреле" би могле да буду у квалификацијама, док би највећа мана могла да буде чињеница да, као и Ферари, и нови Мерцедес брзо троши гуме. Већина стручњака се слаже да је тим из Бреклија ове сезоне направио корак напред, али да ли и довољно велик да се умеша у борбу са Ред Булом и Меклареном у овом моменту још увек није извесно.

Лотус (прошлогодишњи Лотус Рено) је имао сигурно најузбудљивију предсезону. Осим што су (неочекивано?) успели у намери да у Формулу 1 врате извесног бившег светског првака који је претходне две године углавном разбијао Ситроене по беспућима Светског рели шампионата, доживели су и помало невероватне ствари са својим новим моделом, названим Е20 у част чињенице да је у питању двадесети аутомобил који је направљен у њиховој бази у Енстону.

На крају првог теста у Херезу, Лотус је имао најбоље време од свих тимова, да би од наредног теста у Барселони морали шокантно да одустану већ првог дана када се испоставило да шасија мора додатно да се учврсти. Када су се напокон вратили, Е20 је трећи и последњи тест поново завршио на врху. Несумњиво је дакле да је аутомобил брз на нивоу једног круга, а охрабрује и чињеница да је у дужим секвенцама време било конзистентно, мада можда не онолико добро као оно које су постизали Ред Бул и Мекларен.

Многи су ипак склони да Лотусове брзе кругове прогласе за обично хвалисање у ситуацији када озбиљни тимови покушавају да сакрију колико су добри, али и поред тога Е20 делује да је тренутно у бољој форми од Ферарија, и врло близу Мерцедеса.

Са тријумвиратом Ферари-Мерцедес-Лотус отприлике и завршавамо круг потенцијалних фаворита и прелазимо на тимове златне средине у којој би требало да се нађу Форс Индија, Заубер и Торо Росо.

Заубер и Торо Росо су евидентно напредовали у односу на крај прошле сезоне и за очекивати је да добро намуче индијски тим који се прошле године издвојио као најбољи у овом друштву. Штавише, уколико су муке Ферарија заиста онолике колике изгледају да јесу, друштво из средине ће све учинити им додатно загорча живот и неће бити велики шок ако у Мелбурну у томе буду успешни.

Вилијамс у нову сезону улази са темељно реновираном менаџерском структуром, али и новим Реноовим мотором уместо слабашног Косворта, и на тој чињеници темеље своје наде да би некад велики тим могао полако да крене у пробој у горњу половину табеле. Предсезонски тестови ипак нису били спектакуларни и уколико би успели да ухвате било кога из тројке Форс Индија, Торо Росо и Заубер, Френк Вилијамс би сигурно био задовољан.

Кетерам (прошлосезонски Тим Лотус) већ неко време најављује улазак у златну средину и мада из сезоне у сезону лагано напредују, до сада то није било довољно да би озбиљније изазвали тимове који су испред њих. Власник тима, Тони Фернандез је уверен да ће тај одлучујући корак бити направљен ове сезоне, и ја први нећу бити изненађен уколико буде тако. Поготово у другој половини године.

О Марусији (прошлосезонском Вирџину) и ХРТ-у овом приликом не вреди трошити речи будући да ни један ни други тим није успео да овогодишње моделе припреми за предсезонске тестове, што је посебно зачуђујуће када је у питању Марусија која има значајно већи буџет. И пред једнима и пред другима је тежак задатак да се у Мелбурну уопште квалификују за трку, имајући  у виду прошле године поново уведено правило које захтева да се постигне време које је у оквиру 107% времена водећег.

Тако би отприлике требало да изгледа поредак тимова на почетку нове сезоне. Ипак, колико год аутомобил био добар, за титулу је пре свега неопходан мајстор за воланом, а ове сезоне на стази ће се наћи рекордних 6 светских првака, уз још тројицу возача који су побеђивали на тркама Формуле 1. О томе ко од њих има највеће шансе да угрози Себа читајте у следећем наставку.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 01. мај 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво