Читај ми!

Улога јавног сервиса у 21. веку

Центра за истраживање јавног мнења, програма и аудиторијума Радио-телевизије Србије је урадио истраживање о улози и будућности јавног сервиса. У наставку говоримо о важности садржаја који се емитује и његовој доступности гледаоцу.

Карол Јакубович (Karol Jakubowicz), председавајући Информативног центра Унескоа за медије, поставио је питање да ли ће јавни сервис доживети ''помрачење'' или га очекује ''светла будућност''. Луис Розето (Louis Rossetto) види дигиталну револуцију у области медија као метеор који уништава диносаурусе. Пред тим су све друштвене институције, од локалних до наднационалних застареле. Ед ван Лун (Ad van Loon) приказао је пут медијских садржаја од аутора, продукције, емитера, преко разноврсних канала, платформи и начина дистрибуције, до корисника.

Укључујући се у овај глобални процес треба се чувати ''технофилије''. Најважнији је квалитет садржаја који ће се емитовати. Нове технологије неће елиминисати потребу за јавним сервисом. Улога јавног сервиса је да обезбеди довољно садржаја домаће продукције, квалитетних садржаја из културе, науке, образовања, да негује националне вредности и традицију и да обезбеди актуелне, разноврсне садржаје о свету.

Развијају се и скале за мерење и процену квалитета ТВ програма које сe разликују за различите врсте програма и формата јер се не вреднују исти елементи, већ специфичности одређених садржаја које се морају стандардизовати. Међутим, поређења су могућа како међу емисијама исте врсте, тако и међу различитим програмским врстама.

Међутим, изгледа да се комерцијални, приватни емитери боље прилагођавају променама потрошачких клишеа него што то чине јавни медијски сервиси, посебно код млађег узраста. Главна јавна политика и политика Европске уније је да право конкуренције не сме да спречи трансформацију старог јавног сервиса у нови медијски јавни сервис. Јер то је данашњи изазов - како сачувати оно што је једна од основа социополитичких и медијских институција развијених у демократији Западне Европе у XX веку. У новом технолошки развијеном свету обавеза је јавних медијских сервиса да буду заступљени на свим платформама, да фундаментално реформишу организациону структуру, да негују партнерство са другим друштвеним чиниоцима и партнерство са грађанским друштвом као и нови начин друштвене комуникације. То значи да јавни сервиси треба да сарађују са друштвеним институцијама, посебно са институцијама културе, невладиним сектором и актерима у истраживању и развоју. Универзалност, различитост, независност и посебност као основне карактеристике јавног сервиса подразумевају се, као и независан став према политичким чиниоцима.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 18. мај 2024.
22° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара