"Месија" у Дому за напуштену децу

„Месија“ није музејско ремек-дело, већ нешто много значајније. То је акција, радња. То је позив на доброчинство, гласна песма о несебичности која је и данас моћна као и увек. Али ово изузетно вече не само што је означило почетак традиционалног годишњег извођења „Месије“, које траје до данас, већ је одиграло кључну улогу у буђењу друштвене свести нације.

Првог маја 1750. године, виђени људи у Лондону хрлили су у капелу да чују музику тада у Енглеској можда најславнијег композитора - Георга Фридриха Хендла.
Нису, међутим, знали да је то била једна од оних вечери када се пише историја.
Овај концерт није одржан у некој палати нити у великом позоришту.
Одржан је у лондонском Дому за напуштену децу, на основу тада иновативне идеје: ради прикупљања новца за помоћ напуштеној деци.
Концерт је донео позамашне приходе, а изведено је моћно Хендлово дело "Месија".
За Хендла је повезивање „Месије" са најугледијом добротворном установом у Лондону био изузетно успешан потез.
Тај догађај је сам од себе обновио популарност његовог толико кртикованог ораторијума - и притом променио музички живот нације.
Захваљујући концерту, Дом за напуштену децу је напредовао. У наредним годинама ће уз даљу помоћ моћи да спасе животе 25.000 напуштених беба. Постао је пример како уметност, музика и човекољубље заједно могу да учине свет бољим.
Хендл је излазио на сцену приликом извођења „Месије" у добротворне сврхе у Дому за напуштену децу сваке године до краја живота. Преминуо је 1759. године.
Дом је наставио да се брине о напуштеној деци све до 1954. године.
Корамова добротворна установа и данас подржава недужну децу у Великој Британији.

реприза, 22. новембар у 04:00 и 12:00

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво