среда, 02.06.2021, 15:30 -> 15:52
Извор: РТС
Аутор: Бранислав Прокић
Sa obnovljenom prugom nove perspektive za Novi Bečej
Posle 138 godina, projektom obnove regionalnih pruga „Infrastruktura železnice Srbije" , popravljena je jedna od frekventnijih pruga u novobečejskoj opštini. U rekonstrukciju je uloženo blizu 11 i po miliona evra.
Izgradnja željeznice u 19. veku, na zemljištu isušenih močvara u Banatu, bio je pravi inženjerski poduhvat. Radilo se po etapama, materijal se dopremao tek napravljenim šinama, a jedan od najstarijih pružnih pravaca u Srbiji je između banatskih mesta Kumane i Novo Miloševo koji je pušten u saobraćaj davne 1883.godine. Zanimljivo, pruga je sve vreme u funkciji. Još zanimljivije je da je sada prvi put rekontsruisana nakon 138 godina.
Saobraćajnica je duga 28,5 kilometara. Zamenjene su šine, pragovi i novi tucanik, vrednost investicije je 11,36 miliona evra. Za putnike su obezbeđena po tri voza iz Kikinde prema Zrenjaninu i obrnuto.
"U moje vreme je to bilo jedino sredstvo koje smo koristili. Narod je drugačije navikao, dok autobusi nisu krenuli," seća se Ljubomir Eremić iz Kumana.
" Ljudi su koristili samo voz," priseća se i olga Gagić iz Kumana,"e, kasnije se uveo autobus. Narod sada ide uglavnom taksijem ili svojim kolima."
Donedavno su vozovi ovuda išli svega 20 kilometara na sat, a sada je to 80, u putničkom i 60 kilometara na sat u teretnom saobraćaju. Za građane i privrednike to znači brži i efikasniji transport , najviše za Metanolsko-sirćetni kompleks Kikinda, ali i za trgovinu, poljopriprevredu i pogotovo preduzeća vezana za željeznički saobraćaj.
Trifun Stanković, lokalna samouprava Novi Bečej, najavljuje: "Povećaće se i teretni transport, jer je povećana međuosovinska nosivost sa 18 na 22 tone, tako da će sigurno značiti i privredncinima i građanima Novog Bečeja."
Radomir Miljuš, generalni direktor zrenjaninskog Šinvoza procenjuje da će branša biti na dobiti. "Kako će se popravljati redovnost saobraćaja i brzine, mora biti i više vozila. Samim tim biće potrebe i za remontom većeg broja vozila," smatra Miljuš.
Danas je u Srbiji blizu četiri hiljade kilometara pruga. Kako kažu u JP „Infrastrukture Željeznice", jednako sa razvojem brzih magistralnih pruga planirani su i redovni projekti unapredjenja regionalnog željezničkog saobraćaja, što će obeležiti naredne godine.
Коментари