Sa obnovljenom prugom nove perspektive za Novi Bečej

Posle 138 godina, projektom obnove regionalnih pruga „Infrastruktura železnice Srbije" , popravljena je jedna od frekventnijih pruga u novobečejskoj opštini. U rekonstrukciju je uloženo blizu 11 i po miliona evra.

 Izgradnja željeznice u 19. veku, na zemljištu isušenih močvara u Banatu, bio je pravi inženjerski poduhvat. Radilo se po etapama, materijal se dopremao tek napravljenim šinama, a jedan od najstarijih pružnih pravaca u Srbiji je između banatskih mesta Kumane i Novo Miloševo koji je pušten u saobraćaj davne 1883.godine. Zanimljivo, pruga  je sve vreme u funkciji. Još zanimljivije je da je  sada  prvi put rekontsruisana nakon 138 godina.

Saobraćajnica je duga 28,5 kilometara. Zamenjene su šine, pragovi i novi tucanik, vrednost investicije je 11,36 miliona evra. Za putnike su obezbeđena po tri voza iz Kikinde prema Zrenjaninu i obrnuto.

"U moje vreme je to bilo jedino sredstvo koje smo koristili. Narod je drugačije navikao, dok autobusi nisu krenuli," seća se Ljubomir Eremić iz Kumana.

 " Ljudi su  koristili samo  voz," priseća se i olga Gagić iz Kumana,"e, kasnije se uveo autobus. Narod sada ide uglavnom taksijem ili svojim kolima."

Donedavno su vozovi ovuda išli svega 20 kilometara na sat, a sada je to 80, u putničkom i 60 kilometara na sat u teretnom saobraćaju. Za građane i privrednike to znači brži i efikasniji transport , najviše za Metanolsko-sirćetni kompleks Kikinda, ali i za trgovinu, poljopriprevredu i pogotovo preduzeća vezana za željeznički saobraćaj.

Trifun Stanković, lokalna samouprava Novi Bečej, najavljuje: "Povećaće se i teretni transport, jer je povećana  međuosovinska nosivost sa 18 na 22 tone, tako da će sigurno značiti i privredncinima i građanima Novog Bečeja."

Radomir Miljuš, generalni  direktor zrenjaninskog Šinvoza procenjuje da će branša biti na dobiti. "Kako će se popravljati redovnost saobraćaja i brzine, mora biti i više vozila. Samim tim biće potrebe i za remontom većeg broja vozila," smatra Miljuš.

Danas je u Srbiji blizu četiri hiljade kilometara pruga. Kako kažu u JP „Infrastrukture Željeznice", jednako sa razvojem brzih magistralnih pruga planirani su i redovni projekti unapredjenja regionalnog željezničkog saobraćaja, što će obeležiti naredne godine.

петак, 26. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво