“Planum”: Tunel “Brđani” urađen po projektu

Novi tunel "Brđani" kod Gornjeg Milanovca na Koridoru 11 izgrađen je po projektu, i kroz njega mogu da prolaze kamioni, izjavio je tehnički rukovodilac izvođača radova, firme “Planum”, Boris Aleksandrović.

"Tunel je urađen po projektu, bez ikakvih odstupanja, ne znam odakle su dobili informaciju da je tunel niži i da ne može da se prođe kamionima. Što se nas tiče, on je urađen u centimentar precizno", rekao je Aleksandrović za Tanjug.

Na tom delu deonice auto-puta, od Ljiga do Preljine, trenutno se izvode završni radovi.

"Koridori Srbije" su ranije danas demantovali pisanje pojedinih medija da dva tunela na deonici Ljig–Preljina nisu dovoljne visine za prolazak šlepera, i saopštili da su tuneli projektovani i izvedeni po važećim standardima, koji obezbeđuju nesmetano i bezbedno kretanje svih vozila.

"Povodom neosnovanih tvrdnji da dva tunela na ovoj deonici nisu izgrađena po standardnim dimenzijama i da su samim tim neupotrebljva, 'Koridori Srbije' javnost obaveštavaju da su tuneli projektovani i izvedeni prema važećim standardima, koji obezbeđuju slobodan prostor od 4,75 metara visine, što omogućava nesmetano i bezbedno kretanje svih vozila", navodi se u saopštenju.

Po međunarodnim standardima, maksimalna dozvoljena visina vozila i tereta iznosi četiri metra, napominju "Koridori".

"Koridori" ističu da je 99 odsto radova na pomenutoj deonici završeno i da su u toku završni radovi na tunelima, kao i puštanje u rad i testiranje sistema za automatsko upravljanje saobraćajem u tunelima i na petljama, nakon čega se očekuje puštanje kompletne deonice u saobraćaj.

"U toku izvođenja radova na sekundarnoj konstrukciji tunela vršena je konstantna geodetska kontrola oplate. Geodetski snimak izvedenih radova ukazuje da su svi radovi izvedeni prema projektnoj dokumentaciji. Odstupanja od projektovanog profila su u granicama dozvoljenih koje propisuje važeća tehnička regulativa", navodi se u saopštenju.

Nakon izvedenih radova slobodni profil u tunelima je u potpunosti obezbeđen, a "tokom radova na trasi kroz tunele se nesmetano kreće teška mehanizacija, šleperi i vozila sličnog gabarita", dodaju "Koridori Srbije".

Napominjući da u preliminarnom izveštaju Komisije za tehnički pregled deonice, koja kontroliše radove, nema primedaba za pomenute radove na tunelima, "Koridori" navode da "neistine optužbe koje se plasiraju u javnosti narušavaju ugled i nanose ozbiljne diskvalifikacije ovom preduzeću, a time i čitavoj državi".

Potpredsednica vlade i ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je za RTS da će deonica Ljig-Preljina biti puštena u saobraćaj do kraja oktobra, a da su za probijanje prethodnog roka odgovorne domaće kompanije.

"Da je ovo zavisilo isključivo od azerbejdžanske kompanije, put bi bio pušten 25. avgusta. Ovo je sada posledica nedovoljnog znanja, nedovoljnog rada i loše opreme domaćih kompanija", rekla je Mihajlovićeva za RTS.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво