Kragujevački "Fijat" od danas ponovo u tri smene

Posle prve ovogodišnje pauze od osam radnih dana zbog nedostatka posla, radnici fabrike "Fijat Krajsler automobili Srbija" (FCAS) u Kragujevcu ponovo su na radnim mestima i nastavljaju proizvodnju u tri smene.

Prvi ovogodišnji prekid proizvodnje, kako je za RTS rekao predsednik Samostalnog sindikata fabrike Zorana Markovića, usledio je zbog nedostatka posla, jer "Fijat" ne pravi automobile za zalihe, već u zavisnosti od potreba tržišta.

Pored oko 3.000 zaposlenih u fabrici "Fijat krajsler" automobili Srbija, na pauzi je bilo i oko 2.000 ljudi iz kooperantskih firmi.

Dok su na odsustvu, radnicima se plaća 65 odsto od zarade.

 

broj komentara 2 pošalji komentar
(utorak, 08. mar 2016, 13:51)
Dvanaest godina do penzije [neregistrovani]

Možda i ne bi

fabrika nikada ni prekidala rad ni za jedan dan, da ima bolju prodaju! Sva ministarstva i opštinske uprave su već imale viška vozila i prodavali su ih, a za nova vozila se samo po neko odluči, a po neko bude i smenjen!

(utorak, 08. mar 2016, 11:41)
Vlajko [neregistrovani]

zašto ne država?

Poslovodstvo Fijata je verovatno računalo i na određenu količinu vozila koju će naručiti država Srbija, koja ima i neki udeo u svemu tome i obavezu da autoputem poveže Kragujevac sa postojećom putnom infrastrukturom. Međutim, osim nekoliko Fijata 500L sa tablicama Vojske Srbije, ne vidimo ni jedno policijsko vozilo, pa dalje Vlade Srbije, Ministarstva, državnih agencija i komiteta, javnih preduzeća i td. a da su naručivali automobile iz Kragujevca. Koliko se u međuvremenu kupovalo Škoda, WV, Dačija, Pežoa i td, samo onih vozila u klasi F 500 L (ne pominjem Audije, BMW i Mercedese), fabrika nikada ne bi prekidala rad ni za jedan dan. U svim zemljama pa i ex YU se kao policijsko vozilo koristilo domaće. Danas policija u Srbiji vozi sve i svašta a to je neracionalno zbog niže cene objedinjene nabavke od jednog proizvođača a potom i niže cene za servis i održavanje tolikog broja vozila.