Читај ми!

Vesić objašnjava gde će se presedati iz metroa na BG voz

Gradnja metroa, nove tramvajske linije i proširenje linija BG voza trebalo bi da omoguće da Beograd do 2030. godine dobije integrisan saobraćajni sistem. Ideja je da se na velikim stanicama naprave veliki parkinzi, da se tu ostave automobili i odatle prelazi na BG voz i metro, kaže zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Juče je počela izgradnja prve linije, koja će biti duga 21 kilometar i imaće 21 stanicu od Železnika do Mirijeva. 

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić ističe da će ona obuhvatiti najopterećeniju trasu u Beogradu. Koristiće je, kaže, žitelji Železnika, Žarkova, Banovog brda, centra grada (Savska ulica, Savski trg, Trg republike), Karaburme, Mirijeva, Višnjičke ulice.

"Na ovaj način rešavamo najopterećeniju trasu - potez Bulevar vojvode Mišića, u kom ima 9.000 putnika u vršnom času, sledi Bulevar despota Stefana sa 4.600 putnika, Višnjička ulica sa 3.600 putnika i Bulevar kralja Aleksandra sa 2.600 putnika u vršnom času", pojašnjava Vesić.

Prva linija 2028, druga linija 2030.

Vesić ističe da će se istovremeno graditi dve linije metroa - juče je počela gradnja prve, a druga linija počinje da se gradi 2023. godine. Prva linija bi trebalo da bude završena 2028, a druga 2030. godine.

"Druga linija povezuje Ustaničku, Mite Ružića, Cvetkovu pijacu, Vojislava Ilića, Šumatovačku, Makenzijevu, Južni bulevar, Arenu, Merkator, Opštinu Novi Beograd, dve do Zemuna", navodi Vesić i ističe da će te dve linije pokriti 42 kilometra.

Paralelno se radi i na širenju mreže BG voza. "Do kraja godine očekuje se potpisivanje ugovora sa ruskim partnerima, što znači 223 kilometra gradske i prigradske železnice, 76 stanica, 500 polazaka dnevno. To znači povezivanje Mladenovca, Lazarevca, Sopota, Barajeva, Obrenovca i Surčina, gde radimo potpuno novu prugu s gradom", ističe Vesić.

Na prvoj liniji metroa biće četiri stanice za presedanje na BG voz - Makiš, Sajam, Pančevački most i Karaburma, a na drugoj Makenzijeva (podzemna stanica) i železnička stanica u Zemunu, gde će biti presedanje za Surčin i Obrenovac.

Tako će putnici iz Novog Sada moći vozom da stignu do Aerodroma "Nikola Tesla", istakao je Vesić.

Menjaće se i tramvajske linije

Još nije odlučeno da li će krak metroa povezati Požešku ulicu sa Petlovim brdom, ili tramvaj. Ista dilema je i za Novi Beograd, odnosno Jurija Gagarina i Bežanijsku kosu, ali i za povezivanje Bogoslovije s Adom Hujom.

"Kada sve bude gotovo 2030, dominantan će biti šinski sistem, imaćemo svega oko 500 autobusa na ulicama jer za više neće biti potrebe", rekao je Vesić i istakao da nijedan prevoz više neće biti na fosilna goriva, već na prirodni gas ili ćemo imati elektroautobuse.

Ističe da će metro pokazati i u kom će se pravcu razvijati Beograd.

"Kada je osamdesetih najavljena prva linija metroa od Ceraka ka Braće Jerković, naselje Cerak nije ni postojalo, ni Petlovo brdo, čitava Čukarička padina, Medaković 2 i 3, oni su izgrađeni posle najave prve linije metroa. Kada se postavi linija, pokazuje se u kome će se pravcu grad širiti", rekao je Vesić.

Prednost šinskog saobraćaja je, objašnjava Vesić, u tome što se i sada BG vozom do Lazarevca od Vukovog spomenika stiže za 63 minuta, što automobilom nije moguće. Očekuje da će u budućnosti to biti pedesetak minuta.

"Ideja je da se na velikim stanicama naprave veliki parkinzi, da se tu ostave automobili i odatle prelazi na BG voz i metro", naveo je Goran Vesić.  

уторак, 30. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво