Ponovo ide voz na relaciji Loznica–Šabac
Prvi putnički voz nakon 13 godina krenuo je iz Loznice do Šapca. Rekonstrukcija 24 kilometra pruge završena je u roku i osposobljena je za brzinu od 80 kilometara na sat.
Radovi na rekonstrukciji kompletne železničke infrastrukture između ta dva grada prvi su nakon 70 godina od kada je pruga izgrađena, a vrednost je više od dve i po milijarde dinara.
Pored pruge, rekonstruisani su i putni prelazi, izgrađeni su novi peroni, a novi izgled dobila je i Železnička stanica u Loznici.
Rekonstruisana pruga Šabac-Loznica-Brasina svečano je puštena u saobraćaj u prisustvu ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović i ministra saobraćaja i veza Republike Srpske Neđe Trninića u železničkoj stanici "Loznica".
Mihajlović je istakla je da rekonstruisana pruga omogućava da se posle 13 godina ponovo uspostavi putnički saobraćaj od Šapca do Brasine, kao i da se poboljšaju međunarodni i teretni saobraćaj.
"Drago mi je što smo obnovili prugu na kojoj je prosečna brzina vozova bila između 10 i 30 kilometara na čas, a od danas će biti 80", navela je ministarka.
Mihajlović: Prevoz robe za višestruko kraće vreme
Kako je rekla, prevoz robe na ovoj deonici ranije je trajao i do osam sati, dok će sada biti potrebno sat i po, što je, kako je naglasila, važno zbog konkurentnosti, razvoja i privrede.
Ukazala je, da je razvoj železničkog transporta jedan od prioriteta Vlade Srbije koja, kako kaže, ulaže milijarde evra u modernizaciju Koridora 10 i izgradnju brze pruge Beograd-Budimpešta.
Dodala je da je jednako važno i ulaganje u regionalne pruge, te da će u ovoj i sledećoj godini biti rekonstruisano 280 kilometara takvih pruga.
"Ne možemo samo razvijati glavne koridore koji jesu važni za međunarodni transport, ali jednako su važne i regionalne pruge", rekla je Mihajlovićeva.
Generalni direktor "Infrastrukture železnice Srbije" Miroljub Jevtić rekao je da su radovi na rekonstrukciji obuhvatali deonice Petlivača-Loznica i Loznica-Gornja Koviljača, kao i da je asfaltirano 16 putnih prelaza, i da je obnovljena zgrada železničke stanice Loznici.
"U graničnoj stanici Brasina postavljeno je reflektorsko osvetljenje, a građani Majura su prvi put dobili železničko stajalište", rekao je Jevtić.
Pruga Šabac-Loznica izgrađena je 1950. godine.
Mihajlović: "Bratoljub" nije u funkciji krivicom Federacije BiH
Most "Bratoljub" nije u funkciji iz političkih razloga, izjavila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović uz ocenu da Federacija Bosne i Hercegovine nije u stanju da reši pitanje pristupnih saobraćajnica i graničnih prelaza kako bi most bio pušten u saobraćaj.
Ona je rekla da Srbija i Republika Srpska nisu odgovorne za to što nije u funkciji most "Bratoljub", koji povezuje Ljuboviju i Bratunac, a koji je, ukazuje Mihajlovićeva, završen u roku pre godinu dana.
"Čini mi se da to ima veze sa politikom koja ne bi smela da se upliće kada je reč o građanima. Kakve veze ima ko pripada kojoj nacionalnosti, važno je da se povezujemo", rekla je ministarka novinarima u Loznici.
Mihajlovićeva je dodala i da će Srbija učiniti sve da prohodnost saobraćaja na graničnim prelazima između Srbije i Republike Srpske bude veća.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар