Ombudsman prima građane

Za lični prijem kod ombudsmana javilo se više od 80 građana, a kako kaže zaštitnik građana Zoran Pašalić najviše je žalbi u vezi sa rešavanjem imovinsko-pravnih problema.

Pašalić je novinarima nakon prijema prve stranke rekao da se građani Srbije ombudsmanu najviše žale zbog imovinsko-pravnih problema i najavio da će se sa praksom ličnog prijema nastaviti i ubuduće.

"Živa reč se mnogo bolje čuje. Kada čujete građane sa pritužbom vidite šta je kljčno, osetite ljudsku emociju...", rekao je Pašalić dodajući da je svakom građaninu njegov problem najznačajniji.

Dodaje i da zaštitnik građana ne može da reši sve probleme ovoga sveta, ali da može ličnim prijemom da vidi koji problemi najviše muče građane Srbije.

''Ne samo da vidimo koja ih vrsta problema najviše muči, već i kojim institucijama treba uputiti apel, sugestiju, kritiku ne bi li se ispravili propusti'', rekao je Pašalić.

On je naveo da među građanima koje će lično primiti ima i onih koji dolaze izvan Beograda, te da se dani ombudsmana moraju organizovati češće i van glavnog grada Srbije kako bi se saslušali i ti ljudi ne izlažući se trošku da dolaze.

Međutim, Pašalić i upozorava da kapaciteti zaštitnika građana nisu takvi da bi mogli da odgovore na sve zahteve.

Navodeći da 90 zaposlenih radi danonoćno, on je istakao da je Akcionim planom predviđeno prilagođavanje sistematizacije potrebama zaštitnika građana.

''Na tome ćemo poraditi u narednom periodu'', rekao je Pašalić dodajući da sistematizacija mora biti osmišljenja na pravi način te da zato, između ostalog, i služe susreti sa građanima.

On je dodao da sistematizacija predviđa povećanje broja ljudi, ali i angažovanje nekih eksternih institucija koje se bave konkretno veštačenjima jer ne mogu zaposleni u ombudsmanu znati svu problematiku i sva pitanja.

Šefica prijemne kancelarije Zaštitnika građana Dragana Grabovica kaže da se prijemnoj kancelariji od januara ove godine do 21. avgusta javilo 4.220 ljudi putem telefona, neposredno ili putem skajpa.

Prema njenim rečima, prijemna kancelarija radi svakog radnog dana sa građanima od devet do 16 sati - četvoro ljudi u Beogradu prima građane i dvoje ljudi preko skajpa komunicira iz Preševa, Bujanovca i Medveđe sa građanima.

''Postoji i dežurni mobilni telefon za urgentne situacije koji je u funkciji radnim danom od 17 do 22, a vikendom od devet do 20 sati'', rekla je ona.

Dodala je da se za direktan prijem kod zaštitnika građana prijavila 81 osoba, a svaki građanin ima na raspolaganju 20 minuta i predviđeno je da u toku dana bude primljeno 30 ljudi.

Kako je rečeno ombudsman će svakog poslednjeg petka u mesecu primati građane, a ostavljena je mogućnost da se, ukoliko se za tim ukaže potreba, još neki dan odvoji za direktan kontakt građana sa zaštitnikom.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво