Smene u Hrvatskim železnicima

Nakon prvih hapšenja zbog teške železničke nesreće, koja se 24. jula dogodila na pruzi Zagreb- Split, došlo je i do prvih smena u Hrvatskim železnicama. Istovremeno, stručnjaci strahuju da bi mogli nestati neki od ključnih dokaza koji bi mogli rasvetliti tragediju.

Ministar mora, saobraćaja i infrastrukture Božidar Kalmeta, u dogovoru s predsednicom Vlade Jadrankom Kosor, doneo je odluku o smeni svih članova Uprave Hrvatskih železnica Infrastruktura.

Smenjeni su predsednik Uprave Mijat Kurtušić i članovi Uprave Stjepan Bestijanić i Boža Cerovečki, prenose hrvatski mediji.

Istovremeno ministar Kalmeta je tražio i da se suspenduju ili smene svi oni koji su na bilo koji način odgovorni za izazivanje železničke nesreće.

Predsednik Uprave HŽ Holdinga Zoran Popovec, čiju su smenu tražili iz Sindikata mašinovođa Hrvatske, a kojeg je navodno želeo smeniti i sam Kalmeta, ostao je na svom položaju.

Dan nakon nesreće, 25. jula, izdat je nalog za zaplenu dokumentacije vezane za postupak javne nabavke maziva za šine, za koje se pretpostavlja de je uzročnik nesreće.

Uzorci te tečnosi poslati su na analizu u Centar za kriminalistička veštačenja, a policija je počela sa proverom poslovanja železnice.

Pod istragom se nalazi i zagrebačka firma "Intrade", koja je nabavila namaz za šine, a čiji su ga železničari razmazali po pruzi pre, umesto nakon prolaska voza.

Veliki broj propusta

Tokom dosadašnje istrage utvrđen je veliki broj propusta. Glavni je, čini se to, što je mazivo na prugu nanosilo pružno vozilo sa kojeg je tečnost prskala i po šinama do kojih nije smela da dođe.

Sporan je, međutim i sastav sredstva - ispod belog premaza pronađena je nepoznata materija nalik smoli. Proizvod je, po svemu sudeći, ilegalno uvezen jer nije imao potrebne isprave. Postavlja se pitanje, ko je firmi Intrade dao dozvolu za njegovu upotrebu.

Firma Intrade je, inače, registrovana za proizvodnju i distribuciju hrane i proizvoda za kućne ljubimce, aditiva za stoku i putnih torbi, a bave se uvozom i zastupanjem stranih preduzeća.

Hrvatski stručnjaci smatraju da sredstvo, kojim su šine poprskane, može biti primarni uzrok nesreće. Međutim smatraju da je neophodno ispitati i sve ostale parametre - nagibni mehanizam, ležajeve, amortizere, temperaturu, prugu, i da će tek tada biti moguće utvrditi tačan uzrok nesreće.

Zbog straha da bi ključni dokazi o železničkoj nesreći mogli nestati, stručnjaci apeluju na sve da se, dok traje istraga, ne približavaju mestu nesreće.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво