Позоришни фестивал важан и за Ужице и за регион

Стручни жири 24. Југословенског позоришног фестивала у Ужицу прогласио је синоћ "Лоренцача" Југословенског драмског позоришта у режији Бориса Лијешевића за најбољу представу.

Признање "Ардалион" за најбољу режију припао је Паолу Мађелију за представу "Кавкаски круг кредом", копродукцију НП Сарајево и Сцене МЕСС. Маја Изетбеговић, која тумачи лик Груше у тој представи, и Милан Марић за улогу у представи "Лоренцачо" добили су главне глумачке награде фестивала.

Иако је фестивал у "младим годинама", на регионалној мапи културних догађања високо се котира. Неки кажу да је то и због самог Ужица које је увек било на тромеђи размене идеја и култура.

Тог новембра 1996. године, док се тада СРЈ, ширио талас студентског и грађанског протеста због лажирања изборних резултата на локалним изборима, док је цветало сиво тржите и расла незапосленост, у ужичко позориште стигла су позоришта из Београда, Новог Сада, Сомбора и Подгорице на први Југословенски позоришни фестивал "Без превода".

"Ми смо изашли из 93., 94... ми смо већ почели полако да обнављамо позориште, да купујемо сијалице, да купујемо неке основне ствари и 95. смо већ покренули иницијативу да добијемо један фестивал југословенског значаја, односно фестивал који би поново окупио позоришта која су до тада сарађивала, али која једноставно из свих оних разлога, ратних и послератних и доба кризе нису међусобно сарађивала", каже Бранко Поповић, директор Првог Југословенског позоришног фестивала "Без превода".

У тешким временима за културу од почетка Фестивала до данас, у Ужице су стизале представе из Хрватске, БиХ, Црне Горе, свих крајева Србије, које се по неким уметничким елементима издвајају и постају значајне.

"Од првог, до ево сада фестивал, био сам и водитељ округлих столова и члан жирија и учесник као управник позоришта, знам само једну ствар: сваке године ова сала је увек била пуна и то, по томе овај фестивал надилази рецимо и Стеријино позорје, где се дешава да дођете на представу да не буде пуна", наводи Александар Милосављевић, позоришни критичар и театролог.

И за протеклих четврт века, готово 170 представа видела је позоришна публика, она која је без сумње, темељ Фестивала, јер купују карте, долазе на фестивал и чине га могућим.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво