Дан са рударима на копу Велики Кривељ

У борским рудницима ради близу пет хиљада радника. Они управљају највећим рударским машинама. Возач дампера за осам сати превезе и до 1500 тона руде, а само гума за такав камион кошта и до 35 хиљада долара. Са овим људима провели смо један дан на Површинском копу Велики Кривељ.

Грациозно, као балерина у надреалном окружењу, иако је као стамбена зграда, изводи ову представу за гледаоце. Велико срце рудара, велике машине, велики коп. У Борском руднику нема малих ствари.

"Ја сам Саша Журкић, радник на површинском копу Велики Кривељ, радник који ради већ седам година на овом багеру ,багеру ПЦ 4000, једном од највећих багера у РТБ у , дневно избацимои око 8000 до 10 000 тона руде. Вама се можда чини да је нешто компликованије, јер је машина велика и захтевна, ризично је радити на њој али година ме, како се то већ каже, уђе се у рутину. Лако је као вожња бицикле"објашњава Саша.

"Мајка је некад радила у производњи, зна шта ме чека, и она се некако највише и секира кад кренем на посао. Међутим, како кажу ови наши рудари, ова франшиза "СРЕЋНО", тако да са том неком срећом сваки дан радимо", додаје Саша.

Ово је једна од највећих утоварних машина у Европи. Кад захвати део брда, понаша се као дечија играчка у пески и понесе чак педесет тона.

"Ја сам Милановић Бојан, возач на површинском копу Велики Кривељ. Као мали сам становао на ивици руба копа борског, док ми је отац био возач на Борском копу и ту сам стално после школе ишао и стицао нека искуства. Зими је мало опасније јер оће да побегне у страну али превазидјемо ми то све", каже Бојан Милановић, возач дампера.

У РТБ у ради пет хиљада радника а најдиректније су за њега везане и њихове породице. Цео један град, процењује се око двадесет хиљада људи.

 

број коментара 0 пошаљи коментар