Мерцедес из 1965. године кошта колико и нов

Југословенска народна армија некад је сматрана четвртом оружаном силом на свету, а за набавку опреме, посебно механизације није се штедело. Много тога је појео зуб времена, или је обезвређено, али у тој великој имовини ЈНА има и аутомобила чија вредност са годинама расте.

У идеалним условима, гаражи са плочицама где је константна температура 22 степена, непуне четири деценије у заслуженој пензији је мерцедес који је некада службовао у војсци.

"Возило је било од 69-79. године генерала Љубичића у његовој пратњи. Године 1979. је купљен и од тада је у нашој породици. Стоји у гаражи у плочицама, парно грејање зими, лети клима", каже Филип Раковић, власник мерцедеса.

Због тога је задржао оригиналну фарбу и одолева зубу времена. Филипов покојни отац био је колекционар мерцедеса, али овај модел 280 СЕ из 1965. године разликовао се од свих осталих. Посебно због техничких карактеристика, које су шездесетих година прошлог века биле светски раритет.

"Направљено је 60 модела са оваквом опремом. Овај модел носи мотор из кабриа, 2.8 мотор, 2800 кубика, 160 коња. Има електронско убризгавање, пумпу у резервоару, као и овде бош пумпу, серво волан , серво кочење, четири диска, електронски шибер. Засебно хлађење и грејање седишта напред, позади", каже Филип Раковић.

Љубав према аутомобилима, у Раковићима се преноси генерацијама.

"Први "тристаћ" су, на пример, купили из Заставе још, који је направљен први "тристаћ" Миливоје Раковић. То ми је причао деда баш овде кад је био у кући", каже Миланко Џавовић - ујак власника мерцедеса.

Мерцедес већ три деценије није регистрован, не само због тог трошка, већ зато што треба доста новца да се напуни резервоар од 210 литара.

"Регистрација је шездесет хиљада динара код нас тренутно код нас у Србији. Али проблем је што аутомобил троши 38 литара на сто километара, тако да није баш рентабилно за вожњу сваки дан", каже Филип Раковић.

Будући да је на њему све оригинално, тржишна цена је 160.000 евра, а Филип је од произвођача у Штутгарту сазнао да заиста поседује светски уникат, којим би радо допунили своју музејску збирку.

Из Мерцедеса је стигла понуда, да уколико 2019. године и даље буде у возном стању, Филип за овај модел може да добије нови модел С класе.



број коментара 0 пошаљи коментар