Како да куповина буде милина
У наредних десетак дана потрошачи ће добити информације како да ефикасније остваре своја права, кроз кампању "Да куповина буде милина". Спотовима и организовањем округлих столова, кампања се спроводи у оквиру пројекта "Даљи развој заштите потрошача у Србији" који финансијски подржава Европска унија.
Поступак рекламације је највећи проблем за потрошаче у Србији, јер трговци често не поштују законски рок за одговор.
"Највећи број потрошачких приговора односи се на обућу - 22 одсто, затим мобилне телефоне, белу технику, итд. Процентуално гледано 79 одсто се односи на робу, а 21 одсто се односи на услуге", каже Вишња Ракић, помоћник министра трговине за заштиту потрошача.
Татјана Матић, државни секретар у Министарству трговине каже да се ради на изменама и допунама закона о заштити потрошача.
"Ту је такође и Национална стратегија за заштиту права потрошача која се израђује и један од можда значајнијих, или у сваком смислу за нас битнијих сегмената биће оснивање националног регистра за приговоре потрошача", каже Матић.
Будућност решавања потрошачких спорова је у медијацији, сматрају у потрошачким организацијама.
"То је један поступак који је брз, ефикасан и што је најважније без икакавих трошкова за потрошаче. На тај начин потрошач и трговац спорни однос решавају договором", каже Денис Перинчић из Републичке Унија потрошача.
Протеклих година највише приговора било је на мобилне оператере, али их је последњих месеци мање. Трговина је динамична и зато је важно предвидети њен развој.
"Могу да видим да је следећи проблем са лековима и додацима исхрани који се купују преко интернета. Неки од њих су прилично опасни, а људи нису свесни тога", рекла је Дагмар Репчкова, амбасадорка Словачке Републике у Србији.
Један од старих проблема је разлика у квалитету робе на различитим тржиштима Европске уније против чега су потрошачке организације више пута дизале глас.
"И у овом случају се доказало да најбоље можемо приступити решавању тог проблема уколико се удружујемо и заједно скренемо пажњу на постојеће проблеме", каже Марта Гардош Јовановић, трећи секретар амбасаде Мађарске.
У току кампање "Да куповина буде милина" широм земље биће организоване трибине и окугли столови са циљем да се потрошачи обавесте о својим правима.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар