Метро развојни пројекат Србије

Новоосновано предузеће "Коридор 10" биће самостално, са сопственим рачуном, подрачуном и руководством. Финансирање се ставља под кнтролу државе. Метро постаје трећи развојни пројекат у Србији, изјавио за РТС министар Мркоњић.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић изјавио је да је Национални савет за инфраструктуру донео право решење да се унутар ЈП "Путеви Србије" формира сектор "Коридор 10" који ће бити самосталан, са својим рачуном и подрачуном и руководством. У пројекту ће радити 30-40 људи.

Суштина формирања "Коридора 10" за путеве је да се потпуно дефинишу путни правци по задатим пројектима a да се финансирање ставља под контролу државе.

"До сада је финансирање изградње, рецимо, обилазнице око Београда било из више и извора, делом град, делом Република из буџета, делом из НИП-а, међународних кредита", објашњава Мркоњић.

Сада ће сав новац ићи из међународних кредита или НИП-а преко групе "Коридор 10".

Предузеће има задатак да изгради аутопут на Коридору 10.

Век трајања је 2,5 године. Предузеће се гаси када се заврши аутопут.

Метро трећи развојни пројекат Србије

На Националном савету за инфраструктуру било је речи и о метроу, који је до сада био брига града.

Мркоњић подсећа да унутар "Железница Србије" већ постоји Дирекција за изградњу београдског чвора који је најслабија тачка на железничком Коридору 10.

Метро је на седници Савета за инфраструктуру проглашен као трећи најзначајнији пројекат у Србији, после путева и железнице. Уврштен је у ред националних српских интереса. О њему ће бринути Република Србија.

Формирана је радна група коју воде градоначелник Драган Ђилас и министри Милутин Мркоњић, Верица Калановић, Оливер Дулић.

Радна група има задатак да у року од 60 дана припреми комплетан предлог реализације тог значајног пројекта за целу Србију.

"Дакле, метро је развојни пројекат Србије", нагласио је Мркоњић.

Мркоњић подсећа да је више група стручњака радило на том пројекту и залаже се да претходна група буде ембрион тима.

Прва етапа изградње метроа од 5 километара коштала би 500-600 милиона евра. За другу етапу, по тадашњим пројектима, потребно је још наредних 500 милиона евра.

"Дакле, 1,5 милијарди би коштало првих 14 километара метроа у Београду", изјавио је Мркоњић.

Раније предвиђени рок реализације прве етапе је 4 године, а друге 8 година.

"Врло брзо ћемо имати комплетан предлог", каже министар.

Србија постаје велико градилиште, то је пут да се "ломи рецесија у свету". Зато постоје међународни кредити и интерес међународних банака и за метро, нагласио је министар Милутин Мркоњић.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
14° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се