"Опел" прелази у руке Француза?

Велика се прашина ових дана дигла у економским круговима света и Европе око могућег сценарија по коме би амерички "Џенерал моторс" продао немачки "Опел" француском гиганту "Пежо–Ситроен", и то само за две милијарде евра.

Нови власник би требало да запосли око 40.000 радника "Опела" у више европских земаља и да се обавеже да бренд и моделе неће гасити. У разговорима се далеко одмакло, а реаговала је званично и немачка влада, која каже да ће све учинити да се радници запосле и један од најстаријих брендова у свету не угаси.

"Опел" је најпопуларнија марка у Србији, бренд који се појављује у почецима наше моторизације. "Опелова" возила су позната по квалитету и традицији, кажу у Музеју аутомобила у Београду и откривају један помало необичан детаљ. Наиме, "Опел" је у почетку био највећи продавац бицикала и машина за шивење у Европи, лиценцу за производњу првог аутомобила купио је баш од Француза и тако почео да производи аутомобиле.

"И онда су узeли лиценцу француског 'дерака', и ту су први пут направили продор. Један од првих аутомобила у Србији био је 'дерак', али не 'опел дерак' него француски 'дерак' и то га је имао Младен Љубинковић и то је други ауто у Србији. Први је 'нестердорф', а други је 'дерак'", каже Братислав Петковић из "Музеја аутомобила" Београд.

Још није извесно да ли ће до продаје доћи, али је после доласка председника САД Доналда Трампа очигледна тежња америчких фирми за повлачење капитала из Европе, кажу стручњаци.

Ту је и проблем Брегзита, јер се део производње "опела" под окриљем марке "воксал" ради у Великој Британији, а увози масовно у Европску унију без царине.

"Не треба бринути, "Опел" је фабрика која постоји два века и бројни аутомобили на нашим улицама ће се и даље уредно одржавати у овлашћеним сервисима без обзира на то ко буде власник. Верујем, продаваће се и нови модели и све остало", каже Милош Васић са Машинског факултета у Београду.

Американци траже могућност да их мање боли глава око европске филијале "Опела" и да очигледне нове проблеме препусте другима. Међутим, не постоји бојазан да се било шта промени када су у питању садашњи и бивши купци "опела".

Немачка штампа је бесна и тражи да се преговори одмах прекину. Канцеларка Меркел тврди да нико у "Опелу" неће изгубити радно место и да ће се немачка влада побринути за његову судбину.

Американци мудро ћуте, али су зато Британци већ послали делегацију на високом нивоу да се у Паризу распита како ће се решити судбина радника "Опела" у енглеским фабрикама.

Целој ово ситуацији прикључује се и информација да групација "Пежо–Ситроен" у свом капиталу има много акција које су купиле кинеске фирме, а њима би технологија – нано индустрије – коју је развијао "Опел" и те како добродошла.

Расплет се очекује у марту на Салону аутомобила у Женеви, када ће ова економска битка добити победнике и поражене.

Број коментара 18

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво