“Планум”: Тунел “Брђани” урађен по пројекту

Нови тунел "Брђани" код Горњег Милановца на Коридору 11 изграђен је по пројекту, и кроз њега могу да пролазе камиони, изјавио је технички руководилац извођача радова, фирме “Планум”, Борис Александровић.

"Тунел је урађен по пројекту, без икаквих одступања, не знам одакле су добили информацију да је тунел нижи и да не може да се прође камионима. Што се нас тиче, он је урађен у центиментар прецизно", рекао је Александровић за Танјуг.

На том делу деонице ауто-пута, од Љига до Прељине, тренутно се изводе завршни радови.

"Коридори Србије" су раније данас демантовали писање појединих медија да два тунела на деоници Љиг–Прељина нису довољне висине за пролазак шлепера, и саопштили да су тунели пројектовани и изведени по важећим стандардима, који обезбеђују несметано и безбедно кретање свих возила.

"Поводом неоснованих тврдњи да два тунела на овој деоници нису изграђена по стандардним димензијама и да су самим тим неупотребљва, 'Коридори Србије' јавност обавештавају да су тунели пројектовани и изведени према важећим стандардима, који обезбеђују слободан простор од 4,75 метара висине, што омогућава несметано и безбедно кретање свих возила", наводи се у саопштењу.

По међународним стандардима, максимална дозвољена висина возила и терета износи четири метра, напомињу "Коридори".

"Коридори" истичу да је 99 одсто радова на поменутој деоници завршено и да су у току завршни радови на тунелима, као и пуштање у рад и тестирање система за аутоматско управљање саобраћајем у тунелима и на петљама, након чега се очекује пуштање комплетне деонице у саобраћај.

"У току извођења радова на секундарној конструкцији тунела вршена је константна геодетска контрола оплате. Геодетски снимак изведених радова указује да су сви радови изведени према пројектној документацији. Одступања од пројектованог профила су у границама дозвољених које прописује важећа техничка регулатива", наводи се у саопштењу.

Након изведених радова слободни профил у тунелима је у потпуности обезбеђен, а "током радова на траси кроз тунеле се несметано креће тешка механизација, шлепери и возила сличног габарита", додају "Коридори Србије".

Напомињући да у прелиминарном извештају Комисије за технички преглед деонице, која контролише радове, нема примедаба за поменуте радове на тунелима, "Коридори" наводе да "неистине оптужбе које се пласирају у јавности нарушавају углед и наносе озбиљне дисквалификације овом предузећу, а тиме и читавој држави".

Потпредседница владе и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је за РТС да ће деоница Љиг-Прељина бити пуштена у саобраћај до краја октобра, а да су за пробијање претходног рока одговорне домаће компаније.

"Да је ово зависило искључиво од азербејџанске компаније, пут би био пуштен 25. августа. Ово је сада последица недовољног знања, недовољног рада и лоше опреме домаћих компанија", рекла је Михајловићева за РТС.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи