Најбољи ђаци користе интернет сат и по времена дневно

Од 20 до 30 одсто ученика интернет користи више од четири сата дневно, а најбољи ђаци, према ПИСА истраживању, користе интернет сат и по времена у току дана, речено је на конференцији "Нове технологије у образовању".

У Финској, Немачкој и Шведској живе најсрећнија деца, која најмање уче, а постижу најбоље резултате.

Истраживања показују да резултати на ПИСА тестирању које су постигли ученици из Србије не зависе од висине плата у породици ђака, рекао је аналитичар у ОЕЦД Алфонсо Ећезара.

"Иста је ситуација у земљама региона, где не значи да ће земље које више троше на образовање постићи боље резултате. Већ је исто тако битно имати сву неопходну инфраструктуру коју Србија сада изграђује", рекао је Ећезара на конференцији која је окупила око 3.500 наставника.

Према његовим речима, истраживања показују да се ђаци који долазе из сиромашних делова света традиционално налазе у врху по својим успесима у учењу. 

Томе доприноси разлика између јавних и приватних школа која је велика и то у корист јавних школа, па су тако најуспешније државне школе у Турској, Јапану и Италији, док се приватне школе у овим земљама налазе далеко испод њих.

Ећезара је истакао да најсрећнија деца живе у Финској, Немачкој и Шведској, додајући да она уче најмање, а постижу најбоље резултате. 

Према његовим речима, ПИСА подаци показују да деца из Финске, Немачке и Шведске око 35 сати недељно потроше на учење у школи и ван школе, што им даје пуно времена за ваннаставне активности које утичу на добробит и задовољство детета.

Самим тим не гради се аверзија према школи, учењу и обавезама, рекао је Ећезара.

Истраживање је, такође, показало да девојчице готово свуда доминирају у односу на дечаке.

У тимском раду девојчице су, такође, боље, док су дечаци били бољи у математици. 

И поред тога, забрињавајуће је то да петнаестогодишње девојчице широм света не виде себе у ИТ струци, већ су то доминантно дечаци.

Још једна забрињавајућа чињеница на које је указало истраживање је да лошији ђаци више времена проводе на интернету и да се ускоро предвиђа пандемија зависности од интернета, рекао је Ећезара.

Додао је да више од четири сата дневно на интернету представља зависност која ће положај и статус лоших ђака учинити горим у будућности. 

Од 20 до 30 одсто ученика користи интернет више од четири сата дневно. 

Међународну конференцију "Нове технологије у образовању" British Council организује пету годину заредом са циљем да се кроз серију предавања и радионица, учитељима и наставницима, представе искуства о употреби нових технологија у процесу учења, развој дигиталног садржаја, алгоритамско размишљање и кодирање.

Међународну конференцију су подржали Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Министарство трговине, туризма и телекомуникација, у сарадњи са Тимом за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Србије и Центром за промоцију науке, а партнер на пројекту је и "Мајкрсофт".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво